Cardio rätt eller fel?

Home Forums Allmänt om gymträning Cardio rätt eller fel?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Tjenixen alla!
    Jag kan inte direkt mycket om träning men försökte hjälpa en kille som frågade om hjälp hur man ska börja med träning osv.
    Så jag sa åt han (eftersom han är ovan med träning över huvudtaget) att bygga en grund på 3-4 månader och köra en övning per muskelgrupp.
    Och så gav jag han länkar till AST’s övningsguide.
    Sen slängde en annan in en kommetar om cardio och då höll ju jag med att cardio ska man köra för att lättare gå ner i vikt (Denna kille hade då lite extra att ta i).
    Notera: Detta skedde på ett forum, fragbite.

Då började en annan kille kaxa och säga att inget proffs i världen kör styrketräning och cardio under diet?
    Stämmer det eller är det jag som har gjort bort mig ?

Jag tycker nog att alla människor ska försöka träna lite cardio oavsett.
    Många, många, många proffs tränar cardio oavsett målsättning.

Precis vad jag tänkte och hoppades på.
    Menar, alla intervjuer i body så ser man ju på deras tränings upplägg att dom kör cardio.
    Men samma idiot påstår även att jag gjorde fel som sa åt han att träna från grunden, att börja med en övning per muskelgrupp varje pass?
    Han sa att gör man övningen rätt och kör hårt kan man inte skada sig.
    Det är väll 1000 gånger bättre att bygga en grund om man är totalt otränad? eller?

Man ska bana in en bra teknik frånbörjan, alltid. Det kommer att straffa sig förr eller senare på något sätt annars, oundvikligen.
    Om jag skulle träna en nybörjare skulle jag träna basövningarna lite lättare men med en ganska vettig intensitet och sen komplettera med nån enstaka liknande övning i maskin, typ lättare knäböj med fokus på teknik och tyngre benpress. Det känns som att det är vettigt att börja med basövningarna direkt(om man har ambitioner att bli stark i dessa?) men samtidigt så skulle jag nog säga att det är direkt nyttigt att lära sig träna RIKTIGT tungt i början av träningskarriären för det är ett måste.

Men jag kan egentligen inte så mycket om sånt här.

Diskutera inte sånt här på fragbite..? :D

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.