- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Chins och dips
Tips på hur man blir grym i Chins och Dips?
Tack på förhand!
Mvh Jonas
Kör många dips
Kör många chins
?????
Träna i det så blir du starkare och starkare:up:
Bli stark i chins och dips med Stellan! [http://www.luciapokalen.nu/2008/09/13/bli-stark-i-chins-och-dips-med-stellan/]
Jag har alltid imponerats av atleter med stor kroppsegen styrka. En styrka som är direkt relaterad till sin kropp, som används som tyngd.
Att dra sig upp till ett räcke, chins. Eller att pressa sig uppåt i en bardipsställning, dips, är två avslöjande övningar. Här får du veta hur stark och uthållig du är i förhållande till din kroppsvikt. Varje millimeter av kroppen måste vara förberedd för att klara av bedriften på elitnivå.
Chins- och dipsmyten Stellan är vår klarast lysande stjärna i ovanstående grenar. Jag träffar honom på Balance with Axa, mitt i Stockholm. Det är här han jobbar. Och laddar. Då för att sätta den svenska eliten på plats i SM. För femte året i rad (!) på Fitnessfestivalen i december.
Stellan ser ganska spenslig ut. Han är 183 cm lång och väger knappt 80 kilo. Men blicken och hållningen avslöjar att det bor en stark krigare därinne.
•Text: Ove Rytter
•Foto: Alex Danielsson
•Stellans hemsida: [www.stellantraining.se]
•Bilderna tagna på Balance by Axa, Stockholm
•Artikeln ursprungligen publicerad i BODY Magazine nr 277 6/7-2007.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY