circuits för att bygga?

Home Forums Allmänt om gymträning circuits för att bygga?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!
    Jag har kollat rundor lite på youtube för att hitta lite bra övningar till mitt tränings schema och jag har hittat circuits. De oftast visar ett sånt program har skit snygg kropp, men sen är dom jävligt rippade. Jag har fått för mig att de kan vara dumt att köra sånt då, när det är att bygga muskler jag är ute efter.

Så ska jag köra circuits? kanske köra med högre tyngder och färre reps?
    tack i förhand:)

Varför letar du övningar på youtube? Idiotin där är ofantlig. Visst finns det bra klipp, men även gräsliga mängder dynga.

Med circuits antar jag att du menar vanlig cirkelträning, och det är ett ganska bra sätt att träna på. Tidsbesparande om inte annat. Jag skulle dock tipsa dig om ett vanligt träningsupplägg. Det finns ohyggligt många sådana, men ett helt vanligt sådant kan du finna på t.ex. kolozzeum, skrivet av z-bumbi.

Att de klipp du ser på internet innehåller rippade människor betyder heller inte att det dem gör inte bygger muskler. Det betyder bara att de har deffat, eller är smala.

Jag har letat efter inspiration, tar allt med en nypa salt. Men jag vill hitta lite övningar som ger en rätt ”pump”. speciellt för brösten, hittar ingen övning jag känner det i, visst man känner de precis efter, som i dips och bänkpress, men de går över snabbt…

Men finns det några andra skillnader på cirkelträning och vanlig förutom at man sparar tid? :)

ofta så har man ett högre tempo, vilket kan vara fördelaktigt under t.ex. diet eller som ett konditionspass (jämför ”bodypump”), skulle nog säga att det är bra för fettförbränning och som konditionsträning men under uppbyggnad skulle jag inte använda det.

så har jag oxå fått de till att vara, tack :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.