Dåligt immunförsvar eller?

Home Forums Allmänt om gymträning Dåligt immunförsvar eller?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

I drygt en månad nu så har jag haft problem med att jag dagen efter träning blivit sjuk, eller åtminstone kännt mig sjuk, febrig, halstont, huvudvärk, orklös och allmänt kass. Jag vilar då ett par dagar för att sen känna mig riktigt bra och laddad att fortsätta träningen, men så vipps dagen efter så mår jag skit igen, what gives?

Jag äter en bra och varierad kost (orkar inte skriva allt) samt tar vitaminer utöver de frukt och grönsaker jag brukar äta, sover hyfsat bra och brukar träna halvkroppspass 4 dagar i veckan…

Så vad kan detta bero på då?

Känner igen detta. Det som ändrade för mig var när jag började ta en s k gainer direkt efter träningen, först köpte jag rätt dyra sådana, sedan började jag blanda själv i en shaker. Det viktiga är att få i sig snabba kolhydrater direkt efter passet för att fylla på glykogenlagren i musklerna och stänga ”fönstret” i immunförsvaret som är vidöppet ett par timmar efter ett tungt pass. Frukt räcker inte, det är för långsamt. Jag blandar maltodextrin (50-60 gram) och vassle (20-25 gram) med vatten och skakar i en shaker, helt enkelt. För mig har det varit en mycket tydlig skillnad när jag började ta ”högt GI” direkt efter passet. Har inte haft en förkylning på 1,5 år trots småbarn hemma…

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.