Debatt och assistans kring min nuvarande gymidé

Home Forums Allmänt om gymträning Debatt och assistans kring min nuvarande gymidé

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej,

Jag är som de flesta andra som skapar trådar inom detta och dylika forum en relativt ny karaktär på gymarenan. I hopp om att inte förspilla vad jag anser vara värdefull tid nu under min ungdom – jag är 18 år – vill jag undvika felsatsningar inom gymmet.

Jag, som många andra, känner mig relativt tvingad till att förlita mig på expertis från insatta personer, fastän jag ej är naiv.

Min nuvarande plan har blivit att dela upp alla muskelgrupper till pass som sträcker sig över fem eller sex dagar, detta är en känna av-fråga. Jag har planerat att träna en muskelgrupp en gång per vecka.
    Jag har ett generellt schema för alla muskelgrupper, alltså, i nuvarande läge är min syn så att alla muskler skall hanteras exakt likadant. Tre övningar per muskel, en lätt, en mellanlätt/tung, och en tung. Det vill säga: 15 reps, 8 och 3. Hur många set är passande då till varje övning? Hur låter hela idén? Vilka övningar passar repsvariationen och varför?

[http://forum.body.se/showthread.php?t=29333]

:emo-thumb

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.