Deffschema Styrketräning/Cardio

Home Forums Allmänt om gymträning Deffschema Styrketräning/Cardio

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej.

Undrar hur många gånger i veckan man ska köra styrketräning respektive cardio? Ser detta bra ut? 3 cardiopass o 3 styrketräningspass.

Deffschema:

pass 1: Biceps/Triceps/mage Måndag

pass 2: Axlar/Traps/ben Onsdag

pass 3: Bröst/Rygg/mage Fredag

Tisdag: Cardio 45-60min (stegmaskin, jogging)

Lördag: Cardio 56-60min (stegmaskin, jogging)

Söndag Cardio 45-60 min (stegmaskin, jogging)

/Mattias

Ingen kan säga dig hur många gånger man skall styrketräna / träna cardio under deff eftersom du inte ger några uppgifter om din kropp samt mål! Kom också ihåg att cardio är ingen nödvändighet under deff..

Generellt tycker jag du har ett rätt konstigt upplägg. Själv skulle jag snickra ihop det typ så här

mån: rygg, trapz, biceps
    ons: bröst, axlar, triceps
    fre: ben, mage

Tycker du kan köra 2 lätta cardio pass per vecka om du så vill på valfria dagar. Ha gärna två helt träningsfria dagar då din kropp inte återhämtar sig lika snabbt under deff, dock kan du göra en långsam lätt morgonpromenad lr dyligt.

Förövrigt så glöm inte kosten. Ät protein/fettrikt och försök att inte tappa vikt för snabbt :up:

Kan allt om kost men jag satt ihop mitt schema eftersom jag kör biceps när jag kör rygg, (sittande kabelmaskin, latsdrag och Dumbbell Rows, så det blir 1.5 gånger biceps i veckan kan man säga. Sen gillar jag inte köra axlar med bröst då det blir för jobbigt. Annars tack för infon! :) tänkte även att jag kör ett styrkepass en dag och direkt efter kör jag cardio.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.