Duger mitt gym schema ? :) Help!

Home Forums Allmänt om gymträning Duger mitt gym schema ? :) Help!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjenare! Jag är ute efter att få stora och starka muskler. Jag kör 4dagar i veckan tung styrketräning. Här nere får ni se vad jag kör och ni kan gärna skriva och tipsa på bra övningar osv.

här är länken jag använder mig av med övningar osv.
    ([http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071])

Jag är 195cm och väger ungefär 105-110kg, så jag är rätt stor. Jag vet inte om 105kg+ är för mycket för min längd. Jag anser mig inte som tjock eller fet, men jag vill ha bort överflödigt fett och få så mycket musker som möjligt.

Jag har tänkt att jag ska vänta med fettförbränning, så jag ska bygga så mycket muskler som möjligt ett bra tag sen tänkte jag deffa.

Jag har tränat seriöst ungefär 6-8 månader och har använd mig av detta schema. :|

Dag 1.(måndag) Bröst & triceps (4-8reps x 3)

bröst = Bänkpress,hantelpress & flyes.
    Triceps = French press, Pushdown och kickback

Dag 2.(tisdag) Ben (10-15reps x3) & underarmar(10reps x3).

Ben = knäböj, benpress, lutfall med hantlar, enbens vadpress och Vadpress i benpress.

Underarmar = Underarmscurl med stång och Omvända curl med stång

Dag 3.(onsdag) VILA

Dag 4.(Torsdag) Biceps & axlar (5-8reps x3)

Biceps = Stångcurl, Hantelcurl och Koncentrationscurl

Axlar = Stående militärpress, Hantelpress, Hantellyft framåt och Framåtlutande hantellyft

Dag 5 (Fredag) Rygg (5-8reps x3) & mage (10-20reps x3)

Rygg = Marklyft, Hantelrodd, Latsdrag till bröstet och Latsdrag bak nacke

Mage = Crunches , Twistade crunches och V-crunch

På helgen försöker jag köra motion.

PRiNTARN wrote:
    Tjenare! Jag är ute efter att få stora och starka muskler. Jag kör 4dagar i veckan tung styrketräning. Här nere får ni se vad jag kör och ni kan gärna skriva och tipsa på bra övningar osv.

här är länken jag använder mig av med övningar osv.
    ([http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071])

Jag är 195cm och väger ungefär 105-110kg, så jag är rätt stor. Jag vet inte om 105kg+ är för mycket för min längd. Jag anser mig inte som tjock eller fet, men jag vill ha bort överflödigt fett och få så mycket musker som möjligt.

Jag har tänkt att jag ska vänta med fettförbränning, så jag ska bygga så mycket muskler som möjligt ett bra tag sen tänkte jag deffa.

Jag har tränat seriöst ungefär 6-8 månader och har använd mig av detta schema. :|

Dag 1.(måndag) Bröst & triceps (4-8reps x 3)

bröst = Bänkpress,hantelpress & flyes.
    Triceps = French press, Pushdown och kickback

Dag 2.(tisdag) Ben (10-15reps x3) & underarmar(10reps x3).

Ben = knäböj, benpress, lutfall med hantlar, enbens vadpress och Vadpress i benpress.

Underarmar = Underarmscurl med stång och Omvända curl med stång

Dag 3.(onsdag) VILA

Dag 4.(Torsdag) Biceps & axlar (5-8reps x3)

Biceps = Stångcurl, Hantelcurl och Koncentrationscurl

Axlar = Stående militärpress, Hantelpress, Hantellyft framåt och Framåtlutande hantellyft

Dag 5 (Fredag) Rygg (5-8reps x3) & mage (10-20reps x3)

Rygg = Marklyft, Hantelrodd, Latsdrag till bröstet och Latsdrag bak nacke

Mage = Crunches , Twistade crunches och V-crunch

På helgen försöker jag köra motion.

Låter väl bra, du är ju redan stor som det låter. Men om du är grön på gymmet så blir det där schemat nog rätt bra att börja med. Sen får du väl laborera med reps/set längre fram. Kör inte på för snabbt med viktökningar i början så lederna möjligen hinner vara beredd på mycket nötning.

Sen skulle jag personligen köra 8-12 reps, skita fullständigt i kickbacks (tror inte de tillför speciellt mycket), skit i att träna underarmar i början. Skippa bara dragremmar helt och hållet och tycker du om ett år att underarmarna ser underutvecklade ut kan du väl träna dem. Jag skulle skita i att köra latsdrag till bröstet samt bakom nacken samma pass, variera lite kanske? smalt/brett grepp samt bakom nacken ena veckan och framför nacken en annan vecka?

My two cents!

Ett tips är att inte köra rygg dagen efter biceps då du troligen inte kommer att kunna ta ut dig maximalt i ryggen då biceps är utmattad sedan dagen innan. Prova Axlar-mage, och rygg-biceps istället.

Om kickbacks så håller jag med leiflennart. Prova att köra tricepspress liggande istället om du känner att du verkligen behöver 3 övningar för triceps,

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.