Era Åsikter angående träning

Home Forums Allmänt om gymträning Era Åsikter angående träning

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hej. Behöver lite synpunkter på mitt schema som jag snickrat på ett tag å ska nu försöka få till verkligeht:)

Kommer köra en muskelgrupp i veckan å kommer sträva efter bli både större å starkare:o Kommer köra 5 övningar per muskel samt 3set per övning å börjar med 4rep, 8rep å slutligen 10rep.

Måndag Bröst
    Tisdag Biceps
    Onsdag Ben/mage
    Torsdag Rygg
    Fredag Aaxlar
    Lördag Triceps
    Söndag Vila:up:

Passen kommer vara ca 50-60min långt samt uppvärming 10min.

Om mig själv har jag styrketränat i ca 8år från oseriöst till senare tid seriöst. Lite synunkter på detta schema är ja glad:)

Kommer sträva efter vara slut efter varje set å då blir det sjävklart lite längre vila på det mellan seten:o

Många set per muskelgrupp, specielt för dem små.

oki minska på dom mindre muskelgrupper, till?

Beror ju mest på hur man själv känner men 8-10 borde räcka.

jag tycker 7 dagars vila per muskel e för lång tid. 3 dygn räcker. ska du bli starkare ska man träna ofta. men glöm inte vilan

lycka till :)

jätte tacksam för svar:up: har inga problem med att bli stark men bygga massa känns som evigheter:( enda medlet att bli större är olagliga medel:(

fettokissen wrote:
    jätte tacksam för svar:up: har inga problem med att bli stark men bygga massa känns som evigheter:( enda medlet att bli större är olagliga medel:(

Det var det mest idiotiska jag läst!

Klart du kan bli större utan att förstöra din kropp! Det tar bara betydligt längre tid och motivation. Men med största sannolikhet är du mer nöjd över din prestation när du väl är så stor som du vill bli (Om vi inte snackar Mr Olympia storlek)

Träna intensivt, varje muskelgrupp 1-2ggr/vecka, tänk på att vila ordentligt och att samtidigt hålla dig på ett litet överskott så ska du se att det kommer gå framåt. ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Det var det mest idiotiska jag läst!

Klart du kan bli större utan att förstöra din kropp! Det tar bara betydligt längre tid och motivation. Men med största sannolikhet är du mer nöjd över din prestation när du väl är så stor som du vill bli (Om vi inte snackar Mr Olympia storlek)

Träna intensivt, varje muskelgrupp 1-2ggr/vecka, tänk på att vila ordentligt och att samtidigt hålla dig på ett litet överskott så ska du se att det kommer gå framåt. ;)

Lät värre än jag menade, ibland kommer man bara långt ner i det berömda ”rabbithole” måste bara få ny motivation å köra på sen kommer resultatan med tiden:D

Anton Andersson wrote:
    jag tycker 7 dagars vila per muskel e för lång tid. 3 dygn räcker. ska du bli starkare ska man träna ofta. men glöm inte vilan

lycka till :)

Jag tror detsamma. Högre frekvens över veckan tror jag kan vara lämpligt. Sjudagarsvilan är nog mer en fråga om att klassiska upplägg helt enkelt tränar en muskelgrupp per vecka och då blir det ju per automatik en veckas vila. Det i sig leder till en tro på att veckovilan har ett egenvärde. är tillräckligt många gör något kan det lätt tolkas som att det per automatik måste vara bäst.

Orkar inte leta studier men jag vill minnas att min bloggkollega Jacob snackat om det. Och han öppnar knappt käften om det inte studerats vetenskapligt. :D

Jag brukar gilla att minska antalet repetitioner snarare än öka. Men det är givetvis en fråga om tycke och smak. Jag tar för givet att färre repetitioner innebär högre vikt. Någon som kan mer kanske kan kommentera skaderisken.

Och vad skulle ni rekomendera till att bygga på sig massa? Vad är generellt att kunna gå upp i muskelmassa per år å säg då att du äter relativt bra å tränar bra. Borde det inte vara så simpelt att blir man starkare så växer väl muskel automatiskt? Att lyfta tungt bryter väl ner dom röda muskel fibrerna som i sig generar till träningsvärk å träningsvärk är väl den känslan å smärtan som gör att muskel återhämtar sig samt kanske bygger upp sig? Är jag helt ute på hal is?

fettokissen wrote:
    Måndag Bröst
    Tisdag Biceps
    Onsdag Ben/mage
    Torsdag Rygg
    Fredag Aaxlar
    Lördag Triceps
    Söndag Vila:up:
    o

Tänk om lite här va…Du ska köra bröst,biceps,rygg och axlar var för sig. Varför buntar du då ihop framsida lår, baksida lår, vader och mage till en dag? Det passet är groteskt mycket jobbigare än de andra.

Läs ett grundläggande programupplägg och få lite idéer därifrån.

så länge du utför övningen korrekt och har bra vana och inte är en nybörjare kan man ta tunga vikter.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.