Home › Forums › Allmänt om gymträning › Erfarenheter av uppdelning av kroppsdelar?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2006 at 11:37 #90720Anonym anvandareMember29 augusti, 2006 at 11:37 #977896Anonym anvandareMember
Tja,
Visste inte hur jag skulle formulera rubriken men det jag vill åt är följande:
Vilka erfarenheter har ni vid uppdelning av en kroppsdel på 2 olika pass?
Exempelvis:
Dela upp benen på 2 dagar – Baksida resp. Framsida
Axlarna – Framsida, Baksida
Ryggen – Bredd, TjocklekVad har ni fått för resultat? Har det skiljt sig att dela upp tex benträningen på 2 dagar än att köra hela benen samma dag? :what:
29 augusti, 2006 at 14:25 #977897Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Tja,Visste inte hur jag skulle formulera rubriken men det jag vill åt är följande:
Vilka erfarenheter har ni vid uppdelning av en kroppsdel på 2 olika pass?
Exempelvis:
Dela upp benen på 2 dagar – Baksida resp. Framsida
Axlarna – Framsida, Baksida
Ryggen – Bredd, TjocklekVad har ni fått för resultat? Har det skiljt sig att dela upp tex benträningen på 2 dagar än att köra hela benen samma dag? :what:
Jag delar upp framsida och baksida ben och rygg, rodd och dragövningar. Tycker att det gett mycket bra resultat och då särskilt vad gäller ben där man orkar piska hamstrings mycket mer om man inte kör den med quadriceps. Fått bra utveckiling och slipper de värsta spykänslorna jag fick när jag körde framsida och baksida ben ihop.
31 augusti, 2006 at 13:19 #977898Anonym anvandareMemberMantus wrote:Jag delar upp framsida och baksida ben och rygg, rodd och dragövningar. Tycker att det gett mycket bra resultat och då särskilt vad gäller ben där man orkar piska hamstrings mycket mer om man inte kör den med quadriceps. Fått bra utveckiling och slipper de värsta spykänslorna jag fick när jag körde framsida och baksida ben ihop.Det var benen jag tänkte på att dela upp också..
Ev. även ta bort baksida axlar och träna det separat tillsammans med något annat..
Vilket är att föredra tro?
Pass 1 Bröst tillsammans med baksida ben
Pass 2 Axlar tillsammans med framsida ben (Ej baksida axlar)Eller
Pass 1 Bröst tillsammans med axlar
Pass 2 Framsida tillsammans med baksida benKänns som att det hade varit gott att dela upp benträningen, samt att man är trött i axlarna när man kört bröstövningar..
vad tror ni? :what:
31 augusti, 2006 at 16:29 #977899Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Det var benen jag tänkte på att dela upp också..Ev. även ta bort baksida axlar och träna det separat tillsammans med något annat..
Vilket är att föredra tro?
Pass 1 Bröst tillsammans med baksida ben
Pass 2 Axlar tillsammans med framsida ben (Ej baksida axlar)Eller
Pass 1 Bröst tillsammans med axlar
Pass 2 Framsida tillsammans med baksida benKänns som att det hade varit gott att dela upp benträningen, samt att man är trött i axlarna när man kört bröstövningar..
vad tror ni? :what:
Jag kör själv med baksida lår, vader, bröst och framsida lår, triceps, mage.
aksida lår fungerar utmärkt ihop med bröst. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.