Ett ben i taget

Home Forums Allmänt om gymträning Ett ben i taget

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag skulle vilja träna ett ben i taget för att få lite mer symmetri på dem. Jag brukar köra legcurl i maskin med ett ben i taget, men det är den enda övningen jag kan på det sättet. Vad kan man göra mer?

[youtube=]

Fast å andra sidan är nästan alla osymetriska nånstans, så om jag vore du skulle jag bara köra på med vanliga böjar, benpressar, benextensioner och lårcurls.. Det jämnar ut sig med tiden, funkar sällan att träna ena mer än andra.

wannabe wrote:
    Jag skulle vilja träna ett ben i taget för att få lite mer symmetri på dem. Jag brukar köra legcurl i maskin med ett ben i taget, men det är den enda övningen jag kan på det sättet. Vad kan man göra mer?

Lårcurl, benspark, utfall, upphopp på t ex en låda med ett ben, olika rörelser i kabelmaskin fäst i ankeln etc. Finns mängder med övningar om man absolut önskar. Googla för fler.

benpress

allt du kan göra med två ben kan du nästan göra med ett ben,men dock inte lika mycket vikter,låt fantasin spruda!

Tack för tipsen!
    Jag körde ett pass igår med benpress, legcurl och steg upp på bänk med ett ben i taget. Shit!!! Blir nog svårt att gå idag!;)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.