Extrem träningsvärk i vaderna! Vad göra?

Home Forums Allmänt om gymträning Extrem träningsvärk i vaderna! Vad göra?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Har extrem träningsvärk i mina vader sedan träningen i måndags. Dagen efter kändes nästan ingenting, igår började det krypa på mer och det kändes ganska mycket men kunde ändå spela fotboll igår kväll. Idag är de helt förstörda, en smekning känns som en brutal massage och jag går som att jag har skitit på mig. Antar att de mjukas upp ju mer jag rör på mig men finns det några genvägar att ta? Zon kanske, fungerar det tror ni?

Har med fått det en gång. Kunde knappt gå. Det går över efter ett par dagar. Inget att oroa sig för.

Jag hade samma problem…var typ benhinneinflammation och höll i sig bra många veckor, men det kanske inte är det du har !?
    Varva kallt, varmt på vaderna och hoppas att det inte är benhinneinflammtion.

Mvh Nelson

niklasnelson wrote:
    Jag hade samma problem…var typ benhinneinflammation och höll i sig bra många veckor, men det kanske inte är det du har !?
    Varva kallt, varmt på vaderna och hoppas att det inte är benhinneinflammtion.

Mvh Nelson

Har själv haft benhinneinflamation, men det känns inte i vaderna.
    Utan på sidan av smalbenet. Fick vila bort mitt.

Är bara vänta tills träningsverken släpper!

Håll igång, sätter du dig ner så stelnar dom snabbt till igen.

Någon gång under min blygsamma basketkarriär vet jag att jag tränade spänstträning
    genom att stå på ett par böcker och vadpressa cirkus 800 repetitioner. Dagen efter
    kunde jag inte gå upprätt, utan fick vanka fram med böjda ben med en polare vid min
    sida. Vaderna svällde upp till bollar och alstrade sådan värme att det gick att känna
    hettan genom att föra handen en bit ovanför huden.

Så jag kan tänka mig hur du har det. Lider med dig och kan bara säga att du får vänta
    ut smärtan. Jag tror inte salvor eller annat hjälper så mycket faktiskt.

Struntade i slavor och valde att härda ut och skratta åt det.. Har blivit bättre ju mer jag rör på mig men det går inte snabbt att ta sig fram :P
    Det är nog inte benhinneinflammation iaf så det får jag väl vara glad för

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.