Feedback på mitt nuvarande schema!

Home Forums Allmänt om gymträning Feedback på mitt nuvarande schema!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hejhej, har bara kikat runt här men kände att det var dags med ett konto här!
    Skulle gärna vilja ha lite kommentarer och feedback på mitt nuvarande schema – ifall det fungerar bra eller ifall jag bör göra eventuella förändringar på övningar eller passet i sig.

Mån: vila
    Tis: Rygg (stångrodd, marklyft, latsdrag) , Biceps (hantelcurl eller stångcurl), Baksida axlar (”dra upp stång till haka”, hantellyft åt sidan)

Ons: vila

Tors: Bröst (Bänkpress, sned hantelpress, hantelflyes) , Axlar (Militärpress), Triceps (Omvänd bänkpress, ”dra ner rep” i kabelmaskin)

Fre: vila

Lör: Ben (Knäböj, benspark, sittande lårcurl, vadpress), Mage (crunches i maskin, crunches med kabel, sidböjningar med hantel)

Jag undrar väl nu mest ifall det är ett dugligt schema än så länge, ifall det är bra övningar, rätt mängd övningar eller ifall det är för få/för många övningar per muskelgrupp.
    Jag skulle faktiskt vilja öka till 4 pass i veckan men har inte den blekaste hur jag ska bära mig åt, så jag vore mäkta tacksam ifall någon hade lust att ge lite feedback och tips!

Tack på förhand!

malawiglenn wrote:
    det verkar skitbra!

du kan ju köra rullande, dvs ha samma uppdelning som nu fast bara börja om på ”Rygg, bicep, baksida axlar” passet efter benpasset.

Du vill nog iaf en vilodag mellan ben och ryggpassen dock, det är väl det enda randvillkor jag kan komma på.

Sweet! Vad glad jag blir :emo-thumb

Har fått höra (av kompisar) att jag bör köra fler övningar på biceps, axlar (då jag bara kör militärpress och hantelcurl) – men du/ni anser alltså att detta är en tillräcklig mängd övningar?
    Kör just nu 6reps * 4set men ska öka till 12reps * 3set inom ett par veckor.

Allright.
    Nej, jag hade faktiskt inte kört hantellyft framåtböjd, ska dock testa på detta – varför är detta bättre än stående rakt upp?

Och som du säger så ligger de runt timman, faktum är att ibland kan ett pass ta ca 35-40 minuter och man är helt slutkörd (och hunnit med alla övningar) men man får ju lite ångest över att man gott kunde kört 20 minuter till!
    Tack för snabba svar, dude :)

Jag känner lite att ett rullande schema blir besvärligt och oregelbundet (haha, såklart?) så jag undrar ifall du har någon annan lösning på hur man kan klämma in nåt av passen så de blir en regelbunden vecka med 4 träningstillfällen?
    Ha det! :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.