Home › Forums › Allmänt om gymträning › Feedback till övningar, mat och tillskott.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 december, 2009 at 13:10 #60050Anonym anvandareMember7 december, 2009 at 13:10 #369539Anonym anvandareMember
Hej jag har efter ett lite längre uppehåll kommit igång igen och kommer nu att satsa brutalt framöver.
Mål: Att öka i volym
Största fiende: jag sover ofta för dåligt. :nono:
Bästa vän: maten
Längd 193-195cm
Vikt 92kgBiceps 41cm
Underarm 32cm
Vader 38,5cm
Lår 62cm
Mage ospänd 94cm
Mage spänd 89cm
Bröst 107cmMaten ”normal dag”
Frukost: Gröt (1,5dl havre, 1dl råg, 0,5dl dinkel. Solrosfrön, pumpakärnor, sesamfrön, psylliumfrön och linfrön) med proteindrink och vitamintillskott.
Mellanmål: Knäckemackor med ägg eller kvarg/keso + V12 turbo
Lätt Lunch: Kyckling/tonfisk sallad med ris som bas.
Lunch: Husmanskost
Före träning: BCAA + v12 (turbo just nu)Under träning: maltodextrin
Efter träning: Gainer + BCAA
Middag: Pizza/husmanskost/sallad
kvällsmat: Omelett/Äggmackor (ngt med mycket protein iaf..)
Kommentarer Dagarna ser lite olika ut då jag ibland börjar 06:00 och ibland så sent som 16:30. Men jag äter oftast 3 ordentliga måltider + frukost och har alltid ett gäng bars tillhands
TRÄNINGENMåndag Bröst/triceps
Hantel/bänkpress 3-5set x 4-6reps
Lutande Bänk/hantelpress 3-5set x 4-6reps
Stående cableflyes 3 x 6-8reps (ibland drop sets)
Framåtlutade dips 2 x maxLiggande tricepspress EZ skivstång 5 x 6-8reps
Pushdowns 3-5 x 6-8reps
Pushdowns omvänt grepp 3 x 8-10reps
Bänkdips 1-2 x maxKommentar:
Kör pressövningarna för massa och flyes + dips för att köra slut det sista med maksimal kontakt. Samma med triceps dom 2 första för massa nr3 för grym kontakt och för att det riktigt ska bränna sen bänkdips för att döda mig totalt.Tisdag Ben
Knäböj 5set x 6-8reps
Benpress 3-5set x 6-8reps
Front Squat 3 x 8-10repsSuperset
Benspark/liggande lår curl 3(5) x 8-10reps (5set lår curl)
Sittande lårcurl 3-5 x 6-8repsStående vadpress 5 x 6-10reps
Sittande vadpress 3 x 6-8 + dropsets
Enbens vadpress dropsetsKommentar:
Ben har länge vart min svagaste punkt men har kört på ordentligt nu och styrkan har verkligen ökat. Kör knäböj parallelt med marken och djup benpress/front squat. Skada knät för snart 2 veckor sedan i jobbet så vilar ifrån framsida lår just nu. Ska till läkaren nu i veckan för att se vad det är.Onsdag vila
Torsdag Rygg/biceps/underarm
Marklyft ? x ?*
Chins 3 x 6-8reps
Latsdrag bakom nacken 3 x 6-8reps
Skivstångsrodd 5 x 6-8repsEZ Bicepscurl 5 x 6-8reps
Sittande scottcurls 5 x 6-8reps
Isolations övning 3 x 6-8reps + dropsetsOmvända skivstångscurl 3×8-10reps
Kommentar:
Rygg är nog min sämsta muskelgrupp just nu men efter att ha vart på fitnessfestivalen och spanat på feta ryggar så känner jag mig verkligen sugen. Detta är det pass jag behöver mest tips för, speciellt för massa har redan hyffsade vingar. Har aldrig kört mark för men vill nu testa denna övningen och behöver tips till hur jag ska köra med sets och reps.
Biceps är min bästa muskelgrupp är för övrigt min bästa muskelgrupp sett til styrka.Dag 5 Axlar/Mage
Sittande Hantelpress 5 x 4-6reps
Sittande Militärpress bak nacken 3+2 x 4-6 + 6-8
hantellyft framåt 2 x max
Hantellyft åt sidan 5 x 8reps
Sittande hantellyft framåtlutad 5×8-10repsTunga Sit ups i lutand bänk med vikt mot panna 3-5 x 10-15reps
Kommentar:
Känns som för lite övningar på sida/baksida tips? brukar slänga in ngn kabel övning för den delen av axeln.
På mängder av gym så rekommenderar folk att man ska köra många reps på magövningar men jag har aldrig riktigt förstått varför man skulle göra det på den muskeln om man kör tungt på alla andra. Åsikter om det?Dag 6+7 Vila
Jag ha rskrivit sjukt mycket nu men vore grymt kul om ngn orka läsa lite och komma med lite feedback
bara seriösa feedbacks tack!
7 december, 2009 at 16:40 #369540Anonym anvandareMemberMin standardkommentar:
Bort med allt maltodextrin, både det rena och gainern. Du tränar ju knappast mycket så det känns helt onödigt.
8 december, 2009 at 01:04 #369541Anonym anvandareMembervarför skulle det vara onödigt med snabba kolhydrater vid träning?
8 december, 2009 at 10:51 #369542Anonym anvandareMemberzlooken wrote:varför skulle det vara onödigt med snabba kolhydrater vid träning?Det sa jag inte. Men att det i formen av maltodextrin känns onödigt vid så låg träningsdos tycker jag definitivt. Om källan sedan är snabb men i form av t.ex. potatismos är ju en annan femma, men då är det ju potatismosets nyttighet i sig och inte dess GI som är relevant.
Först och främst är mängden kolhydrat viktigare än dess snabbhet för glykogennivåerna. Du hinner fylla på med mat.
För det andra är maltodextrin bara pulver och innehåller INGEN näring. Att då äta mindre god nyttig mat men småpilla med maltodextrin för minimal skilland i prestationsförmåga känns onödigt helt enkelt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.