Home › Forums › Allmänt om gymträning › Folk som ökar på vikterna innan dom lämnar en maskin, varför?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 oktober, 2010 at 15:01 #445638Anonym anvandareMember
Såg en lite rolig sak i veckan som var. Det var en kille som satt och körde magmaskin och jag såg klart och tydligt ungefär hur många plattor han hade satt sprinten vid. Det kan ha varit ca 45kg eller liknande, inte mycket mer.
Men döm om min förvåning när jag skall ha maskinen lite senare och den ligger på närmare 80kilo. Inte en chans att han hade den på 80 kilo när han satt där. Dessutom så hade ingen haft maskinen efter.
Så varför flyttar man på vikter efter man är klar?
2 oktober, 2010 at 15:01 #64391Anonym anvandareMember2 oktober, 2010 at 15:07 #445639Anonym anvandareMemberEgo-boosting skulle jag tippa på ^^
2 oktober, 2010 at 16:10 #445640Anonym anvandareMemberJag brukar byta upp till högre vikter när jag går, fast jag brukar ju återvända till maskinen efter en vattenpaus och köra på det jag höjde till.
2 oktober, 2010 at 16:50 #445641Anonym anvandareMemberHahaha! Aldrig sett något sådant på vårt gym. Här beter sig alla som vanligt fölk
2 oktober, 2010 at 17:35 #445642Anonym anvandareMemberDom kanske vet att dom är klenare är alla andra på gymmet. Dom vill ju bara vara snälla när dom höjer! Lite som att lämna toasitsen uppe till nästa kille
2 oktober, 2010 at 17:56 #445643Anonym anvandareMemberhar nog också sett en o annan sån cooling på gymmet:).
inte samma sak men ändå: va en kille på gymmet för ett tag sen som snackade i telefon när han körde bänkpress, förmodligen med en tjej, så ”tjabbade” de om vem som skulle lägga på när han bänkpressade, ”nej du får lägga på *pust*, jag ligger ju här o pressar 100kg, ett snabbt öga på stången och jag konstaterar att där är inte mer än 80kg:D.2 oktober, 2010 at 17:57 #445644Anonym anvandareMemberDe kanske försöker se till så att maskinen inte ramlar. Jämför stången i övre trissan av en cablecross, utan vikt ramlar den ner.
2 oktober, 2010 at 17:58 #445645Anonym anvandareMemberPisch wrote:har nog också sett en o annan sån cooling på gymmet:).
inte samma sak men ändå: va en kille på gymmet för ett tag sen som snackade i telefon när han körde bänkpress, förmodligen med en tjej, så ”tjabbade” de om vem som skulle lägga på när han bänkpressade, ”nej du får lägga på *pust*, jag ligger ju här o pressar 100kg, ett snabbt öga på stången och jag konstaterar att där är inte mer än 80kg:D.Han bänkade med en arm? Starkt gjort isåfall
2 oktober, 2010 at 18:14 #445646Anonym anvandareMemberGorilla wrote:Han bänkade med en arm? Starkt gjort isåfallHan kanske hade blutooth-headset? Rätt vanligt i dagens samhälle.
3 oktober, 2010 at 12:15 #445647Anonym anvandareMemberOm någon ser dig träna magmaskinen, sedan går du därifrån och den nya kommer fram och
märker att vikten ligger på runt 80kg, ”klara han så mkt??” är väl första tanken.
Det kanske handlar om att överdrivet skryta lite3 oktober, 2010 at 12:18 #445648Anonym anvandareMemberSquashii wrote:Om någon ser dig träna magmaskinen, sedan går du därifrån och den nya kommer fram och
märker att vikten ligger på runt 80kg, ”klara han så mkt??” är väl första tanken.
Det kanske handlar om att överdrivet skryta liteHaha jo det är klart. Men det blir ju bara patetiskt när man sett vikterna från början. Dessutom har jag svårt att tro att man får mängder med brudar på detta sätt, men jag är ju ny så vad vet jag.
3 oktober, 2010 at 13:08 #445649Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Haha jo det är klart. Men det blir ju bara patetiskt när man sett vikterna från början. Dessutom har jag svårt att tro att man får mängder med brudar på detta sätt, men jag är ju ny så vad vet jag.Njaa snarare att impa på ex. sina gamla klasspolare,
förut va jag klenast och smalast, men lite skoj att träna på en maskin o sedan
se när nån gammal polare sätter sig där o sänker vikten3 oktober, 2010 at 13:56 #445650Anonym anvandareMemberSquashii wrote:Njaa snarare att impa på ex. sina gamla klasspolare,
förut va jag klenast och smalast, men lite skoj att träna på en maskin o sedan
se när nån gammal polare sätter sig där o sänker viktenJo men då vet du väl också att du tagit vikten du satt innan?
3 oktober, 2010 at 15:46 #445651Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Jo men då vet du väl också att du tagit vikten du satt innan?Jodå, men att höja vikten sådär kanske har nåt med de jag säger o göra
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.