för mycket ländrygg? :O

Home Forums Allmänt om gymträning för mycket ländrygg? :O

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

tjo, just nu tränar jag såhär
    Dag 1: Ben
    Dag 2:press(triceps axlar och bröst)
    dag 3:drag(rygg och biceps)
    dag 4: vila
    Dag 5: ben osv.
    men jag undrar om jag tränar ländryggen för mycket då jag kör stela marklyft på ben passet och rodd etc på rygg?

viktors wrote:
    tjo, just nu tränar jag såhär
    Dag 1: Ben
    Dag 2:press(triceps axlar och bröst)
    dag 3:drag(rygg och biceps)
    dag 4: vila
    Dag 5: ben osv.
    men jag undrar om jag tränar ländryggen för mycket då jag kör stela marklyft på ben passet och rodd etc på rygg?

Hur känns det?.. Och det vore bra om du skrev all info istället för ETC, eftersom etc kan vara det avgörande~

Real wrote:
    Hur känns det?.. Och det vore bra om du skrev all info istället för ETC, eftersom etc kan vara det avgörande~

det känns bra, hade lite värkar i typ 1 timme för ett par dagar sen men gick över när jag tog på lite tigerbalsam..
    rygg passet brukar vara latsdrag,rodd, enarms rodd i maskin typ, man har en dyna på bröstet, och några chins.

Rent spontant så tycker inte jag att det är för mycket ländrygg, men det beror ju på om du kör väldigt tungt också. Kör du knäböj på benpassen?

Alla är olika, det som är mycket för dig kan vara lite för någon annan. Testa dig fram och se hur du mår utav det, märker du att du känner dig sliten i ländryggen så kan du ju t.ex. köra stela marklyft vartannat pass och istället köra någon annan övning för baksida lår.

Simig wrote:
    Rent spontant så tycker inte jag att det är för mycket ländrygg, men det beror ju på om du kör väldigt tungt också. Kör du knäböj på benpassen?

Alla är olika, det som är mycket för dig kan vara lite för någon annan. Testa dig fram och se hur du mår utav det, märker du att du känner dig sliten i ländryggen så kan du ju t.ex. köra stela marklyft vartannat pass och istället köra någon annan övning för baksida lår.

ja det gör jag :)

Knäböj tar ju också grymt mycket på ländryggen, glöm inte det :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.