För stora pecs i förhållande till resten av kroppen. Hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning För stora pecs i förhållande till resten av kroppen. Hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tjena.

Är en grabb på 19 år som styrketränat fram och tillbaka i drygt 4 år. Min bröstmuskulatur har alltid legat lite före resterande muskler av någon anledning och har nu verkligen börjat få övertaget. De ser bulliga ut och jag skulle nästan likna det vid bröst istället för bröstmuskler. Någon som har ett tips på hur jag ska bli av med detta?
    Är ju inte direkt 100% deffad men det finns inte särskilt mycket fett på kroppen heller.
    Har precis börjat deffa och undrar om jag kanske ska köra fler rep eller bara träna pecsen mindre? För detta är verkligen något jag vill fixa till nu innan sommaren, känns ju lite snopet när ens egna bröst är större än brudarnas på stranden :) …….

De flesta trådarna i stil med ”min mage putar ut så mycket” eller ”min vänsterarm äör mycket större än min högerarm” är ofta egentligen mest en fråga om kroppskompisotioner helt inom normala gränser men som vederbörande lätt förstorar upp själv.

Jag säger såklart inte att du ljuger men det vore ändå lämpligt med en bild om du känner för det. Först då kan ju även andra ta en titt och avgöra om det är så oproportionerligt som du upplever det.

fantasilös91 wrote:
    Tjena.

Är en grabb på 19 år som styrketränat fram och tillbaka i drygt 4 år. Min bröstmuskulatur har alltid legat lite före resterande muskler av någon anledning och har nu verkligen börjat få övertaget. De ser bulliga ut och jag skulle nästan likna det vid bröst istället för bröstmuskler. Någon som har ett tips på hur jag ska bli av med detta?
    Är ju inte direkt 100% deffad men det finns inte särskilt mycket fett på kroppen heller.
    Har precis börjat deffa och undrar om jag kanske ska köra fler rep eller bara träna pecsen mindre? För detta är verkligen något jag vill fixa till nu innan sommaren, känns ju lite snopet när ens egna bröst är större än brudarnas på stranden :) …….

Har du ett par vältränade bröst så tycker i alla fall jag att du inte ska
    skämmas eller fundera så mycket över det. Alla har vi någon kroppsdel
    som svarar bättre på träningen och ligger lite före, inga konstigheter med
    det. Om du vill att resten av kroppen ska komma ikapp pecsen så kan du
    väl trappa ned på bröstträningen och låta allt det andra växa till sig.

Och du, upp med en bild om du har lust.

yes, bild kommer imorgon!

fantasilös91 wrote:

Jag har lite av samma problem.. Dock kan jag säga att när jag nyper tag i ”hullet” kring mina pecs så kan jag säga att de inte skulle vara alltför kaxiga om man drog ner sig till 7% kroppsfett…

Du kanske har samma fettansamlingar kring dina bröstmuskler?

Deffa.

klaga inte, hellre det än för små, du får gärna dela med dej lite -_-

Vad menas med ”bulliga”, för mycket fett?? Deffa?

fantasilös91 wrote:

12 minuter kvar

Av din beskrivning att döma så misstänker jag att du lagrar en del fett i bröstområdet. Eftersom du har tänkt gå på en diet så tycker jag att du ska göra det och se hur det utvecklas, det kanske visar sig att det blir mindre kvar än du tror.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.