Förkyld/återhämtning

Home Forums Allmänt om gymträning Förkyld/återhämtning

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjena.
    Vart förkyld i några dar nu men det börjar släppa. I och med att jag bara var förkyld i ca 4dar så är min fråga hur jag ska återhämta mig. Eftersom att det är såpass kort tid så tänkte jag köra 2x halvkropps pass (2 dagar) innan jag går på den riktiga träningen. min fråga är då om dom 2 dagarna räcker eller ska jag kanske köra lugnt en vecka lr nåt? Kan även lägga till att jag är lite snuvig men känner mig fräsch och redo att börja.

Känner du dig fräsch och redo att börja kan du nog göra det. Det finns ingen exakt vetenskap som säger ”när du mår såhär” kan du köra för fullt igen. Lyssna på din kropps signaler och vila gärna en dag extra snarare än att skynda tillbaka till gymmet.

Övrigt rörande återhämtning skulle jag rekommendera att du äter ordentligt och ser till att du får en bra sömn, det brukar funka för mig när jag är förkyld.

ok, kände mig redan bra igår så jag tog denna dagen som en extra vilodag ;)
    mat och sömn/vila har jag hållt strikt. Kommer nog fortsätta med min kur (ingefära,vitlök,omega3 och rödsolhat) några dagar till bara för att va på den säkra sidan.

När du känner dig tillräckligt frisk för att kunna träna vilar du en dag. Sedan vilar du två dagar till.

Hjärtsäcksinflammation i värsta fall, men det räcker med det oändligt tråkiga att hålla sin förkylning på underhåll för att det skall vara värt de extra dagarna, tycker jag.

i hear you ;)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.