Fråga ang. marklyft

Home Forums Allmänt om gymträning Fråga ang. marklyft

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Hej,det jag undrar är ni som kör marklyft när kör ni det?Jag menar kör ni marklyft som 1.2. eller 3. övningen?

Kör den som andra, börjar ofta med att värma upp med rygglyft många reps.

Det är olika. Mitt träningsschema är ingen konstant utan omväxling förnöjer.

jag lägger det oftast i slutet för att vara ordentligt varm, samt inte behöva köra sååå tungt. dock brukar det bli tungt iallafall… ;)

Jag kör marklyft varannan vecka och då som 1a.

ALLLTID som 1:a.. :) För att kunna få ut max. Och INTE vara trött.

Brukar bli som tredje övning oftast, kör alltid två vaianter av chins först.

Man är ju AF kille så det där är där man lägger krutet.

1:a.. så hela jag blir ordentligt varm :)

Alltid som första övning, för att kunna gå på (För mig) riktigt tunga vikter utan att behöva använda dragremmar.

Kör den alltid först i passet när jag kör det för att ha maximalt med energi i kroppen.

Alltid som första övning men sällan tungt. Kör relativt lätt (lägre vikter och en bit från fail) 4 av 5 pass. Jag går bara sönder om jag kör tungt varje gång.

Marklyft är ingen övning jag kör högreps på heller (kör oftast singlar enbart)

Som ovanstående. Jag gör ordentlig uppvärmning och någon midjeövning först, fast det brukar det alltid bli. Räknar inte riktigt det som första övning.

När jag väl kör det blir det som andra övning. Brukar dock få ont i vänstra ljumsken nuförtiden så det har inte blivit av på ett tag :(

Först. Den är basen i min ryggträning, så jag vill ju panga på där. Sen kör jag rodd och chins för att träna resten av ryggen. Men om jag ska orka öka på marklyft så bör jag ju ej ha kört slut på mig innan.

Kan någon länka till ett videoklipp på ett strikt utfört lyft förresten? Skulle vara lärorikt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.