Frågor om Body Magazines eget årsträningsprogram, gör jag för mycket?

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor om Body Magazines eget årsträningsprogram, gör jag för mycket?

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Tjena!

Jag är 18 år, 178 cm lång, väger cirka 65 kilo och besöker gymmet fyra gånger i veckan och följer Body Magazines eget program för ett helår som de gav ut i december månad om jag minns rätt.

Har nu följt deras program så gott som det går på gymmet där jag är (alla maskiner finns inte men kompletterar detta med liknande övningar) men jag har några frågor.

Just nu är jag inne på program 3, där de skriver att man ska uppnå en total frenesi i varje pass och gå ner på vikterna. Hur lång vila mellan varje set är ett bra riktmärke? Jag själv tror att 30 sekunder är för lite eftersom detta känns mer som muskeluthållighet och det är ju styrka och volym jag vill uppnå.

En annan sak jag har grunnat på är om mina pass som motsvarar deras program verkar vara för långa? Igår 23/3 då jag körde Program 3, Pass 2 tog det mig cirka 70 minuter. Är jag långsam och borde ha kortare vila mellan varje övning eller vad kan detta bero på?

Den sista frågan gäller träning av mage och kondition. Med mitt gymmande vill jag ju självklart uppnå en god styrka och form och att träna magmusklerna har blivit som en vana för mig. Efter varje pass som jag kört enligt Body Magazine kör jag alltid cirka 20 minuters träning av magmusklerna. Detta inkluderar: reversed crunch på bänk med en hantel (5 kg) mellan fötterna 3×15, ryggresningar fast liggandes på sidan med vikt i famnen (15 kg, 6×15 -meningen att träna obliquus internus enligt mig), liggandes på rygg och gör sedan crunches då vänster knä möter höger armbåge 3×20, 3×20 crunches liggandes på sit-upsbänk (sätter inte fast fötterna) och till sist 6×20 ”crunches” då jag sitter på golvet bakåtlutad och drar benet fram och tillbaka mot mig.
    Är det nödvändigt även att köra någon slags cardio efter varje pass för att bränna fett eller ska jag strunta i det?

Detta blev många frågor i ett men jag hoppas att någon kan ta sig tid att hjälpa mig! :)

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.