Frågor om bröstpass m.m.

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor om bröstpass m.m.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

När jag kör bröstpass så kör jag 2st bröstmaskiner först, sen kör jag bänkpress rak och lutad eller hantelpress likadant.. Och sen kör jag dips till nedre brösten.
    Men frågan är, ska man köra både rak och lutad press på samma pass?

Och sen tänkte jag fråga, läste lite trådar om detta men..
    Jag har styrketränat seriöst nu, bara i ca 2 månader, kör 3 dagar i veckan, tränar varje muskelgrupp 1 gånger/vecka.. Men om jag vill få större armar och bli starkare, ska man köra armar 2 gånger i veckan då? eller är det ingen idé så här tidigt? Ska man fortsätta med 1 gång i veckan? :S

skulle ge tipset att fortsätta en gång i veckan musklerna behöver sin vila för att bygga upp sig.
    kör själv biceps/triceps en gång i veckan med bra resultat.

United28 wrote:
    Och sen tänkte jag fråga, läste lite trådar om detta men..
    Jag har styrketränat seriöst nu, bara i ca 2 månader, kör 3 dagar i veckan, tränar varje muskelgrupp 1 gånger/vecka.. Men om jag vill få större armar och bli starkare, ska man köra armar 2 gånger i veckan då? eller är det ingen idé så här tidigt?

Det är i början av gymkarriären som du bör träna mest frekvent. Kroppen återhämtar dig snabbt då du troligtvis ligger på relativt låga vikter, håller på att anpassa kroppens nervsystem och bana in nya rörelser. Du bryter troligtvis inte ner musklerna så mycket varje gång du tränar.

Skulle jag vara du skulle jag satsa på hel- eller halvkroppspass och träna varje muskel 2-3 gånger i veckan.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.