Frågor om min träning, kost och dylikt

Home Forums Allmänt om gymträning Frågor om min träning, kost och dylikt

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan, jag är en kille på 21 år, 184 cm lång och väger 71 kg. Jag ser ut så här [http://nyvaken.se/bild1.jpg http://nyvaken.se/bild1.jpg%5D. Av vad jag har förstått så vill folk ofta se en del info i liknande trådar så jag ska försöka vara noggrann :). Jag har en del att dra i på magen som jag skulle vilja bli av med (ett par bilringar som syns när jag sitter hehe) samt att jag vill se större/starkare ut. Mina matvanor har varit väldigt dåliga tills en månad tillbaka (Jag ser ungefär likadan ut då som nu.).

Typisk kost jag äter (sen två veckor):
    8:00 – lättfil m. musli.
    9:00 – minimjölk m. Whey-80.
    10:30 – en banan.
    Lunch – Pastasallad
    14:00 – frukt/hasselnötter
    17:00 – Ofta kycklingfile med mycket grönt och lite ris.
    20:00 – Minimjölk m. Whey-80.
    Dricker mycket vatten och sällan något annat.

Typisk träning (sen två veckor):
    Jag tränar varannan dag.
    20 min Crosstrainer och magövningar som start sedan vanlig styrketräning i ca 40 min (Armar, rygg, ben osv.).

Jag skulle gärna vilja ha synpunkter på vad som kan förbättras. Bör jag verkligen använda whey-80? Är klockan 20:00 för sent att dricka det ifall jag lägger mig runt 23:30-24:00? Kan man bygga samtidigt som man försöker bränna fett? Hjälper Whey-80 mig att bränna bort magen?

programmerarn wrote:
    Hejsan, jag är en kille på 21 år, 184 cm lång och väger 71 kg. Jag ser ut så här [http://nyvaken.se/bild1.jpg http://nyvaken.se/bild1.jpg%5D. Av vad jag har förstått så vill folk ofta se en del info i liknande trådar så jag ska försöka vara noggrann :). Jag har en del att dra i på magen som jag skulle vilja bli av med (ett par bilringar som syns när jag sitter hehe) samt att jag vill se större/starkare ut. Mina matvanor har varit väldigt dåliga tills en månad tillbaka (Jag ser ungefär likadan ut då som nu.).

Typisk kost jag äter (sen två veckor):
    8:00 – lättfil m. musli.
    9:00 – minimjölk m. Whey-80.
    10:30 – en banan.
    Lunch – Pastasallad
    14:00 – frukt/hasselnötter
    17:00 – Ofta kycklingfile med mycket grönt och lite ris.
    20:00 – Minimjölk m. Whey-80.
    Dricker mycket vatten och sällan något annat.

Typisk träning (sen två veckor):
    Jag tränar varannan dag.
    20 min Crosstrainer och magövningar som start sedan vanlig styrketräning i ca 40 min (Armar, rygg, ben osv.).

Jag skulle gärna vilja ha synpunkter på vad som kan förbättras. Bör jag verkligen använda whey-80? Är klockan 20:00 för sent att dricka det ifall jag lägger mig runt 23:30-24:00? Kan man bygga samtidigt som man försöker bränna fett? Hjälper Whey-80 mig att bränna bort magen?

Det är väldigt svårt att uttala sig om detta eftersom vi inte vet hur mycket du äter och hur hårt du tränar.

Det du ska ställa in dig på är att det kan ta ganska lång tid innan du kan se dramatiskt synliga resultat. Jag antar att du, som alla andra, vill få en synlig muskulatur och minska kroppsfettet.

Mina rekommendationer är att gärna hålla på med någon lämplig idrott, varvat med konditionsträning och tyngdlyftning.

När det gäller ren styrketräning så kan du träna två gånger i veckan och då ägna dig åt helkroppspass. Enkla och bra övningar med skivstång. Stäm träff med en bra instruktör. Ta konditionsträningen på övriga dagar. Träna inte varje dag.

När det gäller kosten så ska du äta vanlig mat med bra näringsvärden. Så varierat som möjligt, med mycket bra proteiner och bra fetter. Exempel på bra livsmedel är ägg, mjölk, havregryn, kyckling, fet fisk (makrill, lax och strömming), kokt potatis, ris och gryner, bönor utan tomatsås, tomater, bananer, avocado, broccoli etc etc. Så måste du vara beredd på att äta ganska stora mål för att gå upp i vikt.

Att hatta omkring med lite Whey-80 gör varken till eller ifrån. Den kan du ju ta när du får ordning på kosten.

Lycka till….

Tack för ditt svar. Jag ska kolla upp det där med instruktör, det låter intressant. Förmodligan kan de kost-biten också och kan hjälpa mig bygga ett träningsschema.

I vilket fall som helst kan det inte blir värre än pizza+dataspel varje dag ;)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.