Home › Forums › Allmänt om gymträning › Frågor (Warning: Wall of Text) ;->
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 maj, 2009 at 01:21 #64095Anonym anvandareMember1 maj, 2009 at 01:21 #435407Anonym anvandareMember
Jag har gymmat halv-seriöst i snart ett år, med många uteblivna pass och utan vidare kunskaper. Har på senaste tiden börjat läsa runt lite på forum, och intresserat mig mer för träningen. Just nu kör jag på ett 4-split schema, vilket är mitt första seriösa schema, men det fungerar bra, tror jag. Har inget att jämföra med.
Nu till frågorna; jag är svagare i vänstern, eller på hela vänstersidan av kroppen. Bröstet, biceps, axeln.. Kan detta bero på att jag var svagare i vänstern när jag började träna, då utan kunskap om hur man skulle göra, och ”fuskade” varje gång jag körde vilket har lett till att jag nu är/känner mig svagare när jag börjat köra ordentligt? Vad ska jag göra åt detta?
Just nu kör jag endast med proteinshake som jag tar efter träning, samt omega-3 och multivitamin tabletter till frukost. Försöker ha en god kost, men då jag går till skolan så blir det lite svårt då jag är ganska kräsen av mig och därav äter jag inte så mycket lunch.
Gymmet drar jag till direkt efter skolan, och då har jag oftast inte fått i mig speciellt mycket mat på många timmar, endast den minimala lunchen i skolan. Måste verkligen försöka äta mer lunch. Vore det smartare att kanske dra hem innan gymmet och käka något, och vad skulle detta vara isf? Proteinpulvret är snart slut, alltså snart dags för en inhandling av kosttillskott. Någon som orkar rekommendera några riktigt bra? Gainers, proteinshakes, bars, anything..Nu till schemat;
Måndag: Bröst
Onsdag: Biceps + Rygg
Torsdag: Axlar + Triceps
Fredag: Ben + MageJag gillar det, måste dock bli bättre på magträningen. Har inte hittat någon skön övning, så blir alltid att jag kör något oseriöst. Tur nog är jag smal och har typ ett medfött 6-pack ;p
1 maj, 2009 at 02:17 #435408Anonym anvandareMemberDet här med höger och vänster sida, du säger att du är svagare i vänster sida. Fokusera på övningar som bara kräver en sida åt gången om du förstår vad jag menar. Börja alltid med vänster eftersom du är svagare på den och kör lika många med högern som du klarade med vänstern och med tiden så lär du komma ikapp om man säger så. Det bästa alternativet jag kan komma på. Ang kosttillskott så kör du whey-80 för snabba proteiner och hålla vikten alternativt gå ner i vikt, annars gainers för vikt ökning. Jao utan mat, ingen energi direkt men försök att ha iaf 1-2 timmars mellanrum mellan sista måltiden och träningspasset.
1 maj, 2009 at 18:14 #435409Anonym anvandareMemberJag väger runt 65 kilo, är 180 cm lång (17 år) så vill gå upp i vikt, men ändå ha ett deffat utseende. Som det är nu syns endast mina magrutor eftersom jag är så smal.
Tack för svaret btw, ska köra på det
1 maj, 2009 at 19:18 #435410Anonym anvandareMemberDet flessa skrev stämmer men jag utgick ifrån att man som vanlig person tänker logiskt i mitt inlägg med tanke på vad tillskotten innehåller per portion.
2 maj, 2009 at 12:37 #435411Anonym anvandareMemberJo, jag är äter inte direkt stora mängder mat, detta beror främst på att jag är kräsen och för lat för att göra egen mat när den morsan gör inte passar (hon får för sig att testa lite nytt, kör på något direkt från huvudet, alltså följer inget recept, och det blir väl sådär oftast ^^).
Schemat då, några synpunkter?
4 maj, 2009 at 08:24 #435412Anonym anvandareMemberFör att fixa obalansen i höger-vänster så bör du göra så många av dina övningar som möjligt med hantlar. Om du använder maskiner (med ett viktmagasin) och skivstång är det lätt att högern gör lite mer av jobbet än vänstern. Som Numeros skrev så bör du börja med vänstern.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.