Home › Forums › Allmänt om gymträning › Fundering kring konditionsträning i samband med styrketräning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2010 at 04:59 #59052Anonym anvandareMember2 februari, 2010 at 04:59 #346474Anonym anvandareMember
Jag tränade mycket kampsport förut men men pga av en skada så kör jag bara gym nu för tiden. Kör ett roterande 6 dagars schema. (rygg, bröst, armar ben,axlar, vilodag). Sköter kosten bra och lagar all min mat själv.
Har dok blivit lite lönnfet väger 107kg 193 lång . Uppskattar min idealvikt till runt 100kg. Vill inte börja banta än för jag tänkte vänta med det till slutet av mars, (1kg i veckan till sommaren)
Nu till frågan jag funderar på att lägga in 20-30 min kondition efter ett par av passen. Hur kommer det påverka effekten av min vanliga träning? Ska man lägga konditionen innan eller efter styrketräningen? Tränar vanligen 1-1.5h styrketräning så då kommer det bli ca 2timmar med konditionsträningen är det för mycket?
Brukar äta innan och sedan ta ett par ägg efteråt så jag tror jag. För jag vill inte förstöra nu när bänkpressen äntligen börjar gå bra.
2 februari, 2010 at 07:22 #346475Anonym anvandareMemberserdna wrote:Jag tränade mycket kampsport förut men men pga av en skada så kör jag bara gym nu för tiden. Kör ett roterande 6 dagars schema. (rygg, bröst, armar ben,axlar, vilodag). Sköter kosten bra och lagar all min mat själv.Har dok blivit lite lönnfet väger 107kg 193 lång . Uppskattar min idealvikt till runt 100kg. Vill inte börja banta än för jag tänkte vänta med det till slutet av mars, (1kg i veckan till sommaren)
Nu till frågan jag funderar på att lägga in 20-30 min kondition efter ett par av passen. Hur kommer det påverka effekten av min vanliga träning? Ska man lägga konditionen innan eller efter styrketräningen? Tränar vanligen 1-1.5h styrketräning så då kommer det bli ca 2timmar med konditionsträningen är det för mycket?
Brukar äta innan och sedan ta ett par ägg efteråt så jag tror jag. För jag vill inte förstöra nu när bänkpressen äntligen börjar gå bra.
Att lägga in cardio efter styrkepasset är väldigt bra för fettförbränningen att lägga in det före styrke passet kommer bara leda till att du tröttar ut dig innan styrkepasset.
Ur mukelbyggande prespektiv så är cardio efter passet inte optimalt men det totala resultatet kan ändå bli mycket bra, men för att inte få så långa pass så tycker jag att du ska köra ett intensivt styrkepass på 1 timme för att sedan lägga in 20-30 min cardio och med rätt kost och kostillskott så blir det nog mycket bra.
Lycka till -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.