Gym + fotboll, går det?

Home Forums Allmänt om gymträning Gym + fotboll, går det?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag kör just nu 3 helkroppspass (Bartolls design) i veckan på gymmet (har nyligt börjat med det efter tidigare rätt misslyckade försök att bygga på mig muskelmassa med diverse splitprogram). Jag tränar i stort sett bara basövningar med nån mer eller mindre isolerande övning som komplement då och då. Mitt mål med gymträningen är att öka i muskelmassa och inte enbart styrka.

Men.. Jag spelar också fotboll, vi tränar 3 ggr i veckan. Jag har just nu paus i fotbollen men det drar igen efter nyår. Vad tror ni om att träna fotboll 3 ggr/v OCH gym 3 ggr/v om målet är ökad muskelmassa? Är det ens någon idé? Går det an om jag är extremt noggrann med återhämtningen, typ att jag tar protein innan träning och protein och kolhydrater direkt efter träning? Jag skulle nog kunna gå ner på 2 fotbollsträningar per vecka i och med att jag inte spelar på så hög nivå. Fast sen kring våren blir det ju match på helgerna också.. Jag förstår att resultaten inte kommer bli nära lika bra som om jag inte spelat fotboll alls men jag är mest intresserad av att veta om jag kan förvänta mig några ökningar överhuvudtaget..

Gym tränar jag för övrigt mån, ons, fre och fotbollen kommer vara tis, tors, sön efter nyår..

Vore intressant att höra lite tankar kring det!

Ok nu är jag bara en glad amatör men jag ser inget hinder för att du inte ska lägga på dig muskler.. som sagt det lär inte vara optimalt men som du själv skriver om du sköter dig och verkligen ser till att inte hamna på underskott.. så lär du få mer muskler iallafall .. ..:)

Jag tror att du med fördel skulle kunna kombinera fotbollsträningen med gym, förutsatt att du satsar på ett lågvolymsupplägg så du hinner återhämta dig bra.

Jag har tränat fotboll 3-4 gånger i veckan o gym 5 ggr i veckan under 2 månaders tid och laggt på mig drygt 4kg samt ökat en hel del i styrka, så jag ser inga problem med det. Se bara till att äta hela tiden ;P Nu kör jag dock inte helkroppspass.

Fast sen som fotbollsspelare vill du väl, i så stor utsträckning det går, öka i styrka och inte massa som jag ser det iallefall.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.