Home › Forums › Allmänt om gymträning › Gym på morgonen…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 augusti, 2011 at 22:29 #59654Anonym anvandareMember8 augusti, 2011 at 22:29 #348909Anonym anvandareMember
… utan att äta någonting? Jag stiger upp, sätter på musik, dricker kaffe och cyklar iväg till gymmet.
Har för mig att det är en stor no-no men det har inte skadat mig ännu.
9 augusti, 2011 at 22:13 #348910Anonym anvandareMemberBeror väl på vad du tränar när du väl kommer till gymmet, hur intensivt, vad målet med din träning är osv… Själv tränar jag inget intensivare än morgonpromenad innan jag fått i mig frukost, men det är ju jag det.
9 augusti, 2011 at 22:20 #348911Anonym anvandareMemberNär jag började träna så gjorde jag det kl 06 på morgonen. Sedan åt jag frukost. Gick hur bra som helst. En vanesak.
9 augusti, 2011 at 22:35 #348912Anonym anvandareMemberJag tränar ytterst sällan efter frukost. Känner mig oftast som starkast direkt på morgonen. Ät ordentligt innan du går och lägger dig så är man sprängfylld med energi när man vaknar
9 augusti, 2011 at 22:57 #348913Anonym anvandareMembertommy ivarsson wrote:jag tränar ytterst sällan efter frukost. Känner mig oftast som starkast direkt på morgonen. Ät ordentligt innan du går och lägger dig så är man sprängfylld med energi när man vaknar+1
10 augusti, 2011 at 06:50 #348914Anonym anvandareMemberHar läst att man bör undvika ryggträning direkt på morgonen pga att diskarna behöver stabiliseras eller nåt åt det hållet. Nån som vet om det stämmer?
Men annars är det väl inga problem att träna på morgonen, gjorde så hela semestern utan problem. Även rygg
10 augusti, 2011 at 09:38 #348915Anonym anvandareMemberJohnDoe wrote:Har läst att man bör undvika ryggträning direkt på morgonen pga att diskarna behöver stabiliseras eller nåt åt det hållet. Nån som vet om det stämmer?[http://forum.body.se/showthread.php?t=153020&highlight=diffunderar]
10 augusti, 2011 at 09:38 #348916Anonym anvandareMemberProblemet med att styrketräna före frukost är att glykogennivåerna i musklerna är låga på morgonen och det är ju därifrån som musklerna tar sin energi vid styrketräning… Risken med att träna före frukost är då att musklerna bryter ned sig själva för att få energi och muskeltillväxten kan då bli lidande.
Kan rekommendera följande artikel från Träningslära.se:
[http://traningslara.se/naringsintag-vid-styrketraning-fore-frukost/ http://traningslara.se/naringsintag-vid-styrketraning-fore-frukost/%5D10 augusti, 2011 at 10:00 #348917Anonym anvandareMemberPhenix wrote:Problemet med att styrketräna före frukost är att glykogennivåerna i musklerna är låga på morgonenVad gör du i sängen som förbrukar så mycket muskelglykogen…?
Om det är sover du gör, vad är det som tömmer glykogenet?
10 augusti, 2011 at 12:45 #348918Anonym anvandareMemberBrukar sova för det mesta och det har du ju förstås rätt i att det inte är någon direkt intensiv aktivitet. Ang. de låga glykogendepåerna så har jag läst det i någon av mina kost och träningsböcker, tror att det var i en bok av Paulun och tyckte det lät som en rimlig förklaring.
10 augusti, 2011 at 15:21 #348919Anonym anvandareMemberOkej, men jag gillar att träna på morgonen för då kan man inte skjuta upp det plus att det känns mycket ”råare”. Härlig känsla att äta efter gymmet på morgonen plus att det känns som du får en energiboost tack vare gymmet!
Jag kör relativt instensivt, borde öka intensiteten dock.
10 augusti, 2011 at 18:28 #348920Anonym anvandareMemberPhenix wrote:Brukar sova för det mesta och det har du ju förstås rätt i att det inte är någon direkt intensiv aktivitet. Ang. de låga glykogendepåerna så har jag läst det i någon av mina kost och träningsböcker, tror att det var i en bok av Paulun och tyckte det lät som en rimlig förklaring.Det är leverglykogenet som töms (runt 5 gram per timme för att upprätthålla blodglukosnivåerna under nattens fasta), inte muskelglykogenet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.