GYM / THAI-BOXNING Kombination Hjälp!

Home Forums Allmänt om gymträning GYM / THAI-BOXNING Kombination Hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej alla bra mycket mer insatta än mig själv.

Jag har under en längre period hållt på med thai-boxning men har nu bestämmt mig för att skära ner lite på det och försöka slänga in ett eller 2 gympass i veckan i hopp om att även kunna öka själva muskelvolymen.

Thaiboxningen är såklart väldigt konditionsinriktad eftersom jag inte kommer att medverka på några mer styrke-inriktade pass längre.

Så jag undrar kort och gott vad ni tycker om mina tankar och ideer.
    Min plan nu är att köra 3 thaipass i veckan samt 2 överkropps-pass som kommer se ut såhär tills ni har lärt mig bättre :D

Bänkpress
    Chins
    Dips
    ”Rodddrag”
    Axelpress
    Bicepscurls
    samt 2 mördar magövningar (En för sido och en för raka musklerna)

Vet inte ännu hur många sets/reps jag borde utföra. Men jag känner mig ganska övertygad om att det är bas-övningar som dessa som borde funka bäst.

Uppskattar all feedback jag kan få. Det är bara att såga gärnet.

Tack på förhand

Jag tycker du ska lägga fokus på marklyft,knäböj och bänkpress vid dina styrketräningspass.

Målet med styrketräningen är INTE att bli bättre på thai utan helt tvärtom, bygga muskler samtidigt som jag håller mig deffad med thai.

Fortfarande samma svar?

Japp, du tränar ju upp konditionen på thaiboxningen och styrkan på gymmet.
    Men en sak som jag undrar och som du kanske också undrar MrBeach2010 är om det är bättre att variera mellan lågreps och högrepsträning än att bara köra lågreps. Genom ett thaiboxnings perspektiv.
    Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara och även motivera sitt val.
    Tack på förhand

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.