Gymfails!!

Home Forums Allmänt om gymträning Gymfails!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Tråden finns säkert som alla andra trådar men varför inte starta en ny!
    Olyckor som orsakats under gymträningen som hänt ER, inte koppat från youtube eller liknande:)

Gärna en video om ni har men en story är inte fel!

Jag då. Satsade på 210kg deadlift, torska, så tänkte jag köra ”säkert” på 190kg. Hade inga dragremmar tillgängliga så knöt fast händerna med rep, fiffigt!
    Nästan hela vägen uppe på första reppet tappade jag balansen och ramlade åt sidan, kunde slutat jävligt illa!
    Ryggen klarade sig men känner att den inte uppskatta skiten :)

skulle köra maxlyft i bänkpress för ett antal år sedan, va ganska klen då och vägde väll runt 75 pannor så 90kg satt på stången. Fick upp den helt, blev så glad att jag inte tänkte mig för, missade ena sidan med stången och fick hela stången i skallen, hade en bula på minst 5cm rakt ut, fortsatta dock träna, men det såg riktigt roligt ut kan jag lova :)

Gober har en fin video…

Felon wrote:
    skulle köra maxlyft i bänkpress för ett antal år sedan, va ganska klen då och vägde väll runt 75 pannor så 90kg satt på stången. Fick upp den helt, blev så glad att jag inte tänkte mig för, missade ena sidan med stången och fick hela stången i skallen, hade en bula på minst 5cm rakt ut, fortsatta dock träna, men det såg riktigt roligt ut kan jag lova :)

Aj satan! skallen höll med andra ord?:emo-thumb
    Fattar inte att kroppen pallar med stora smällar medans andra får kroniska skador av en ”tandpetare”, någon riktig skitsak

Nykropp wrote:
    Gober har en fin video…

xD

När jag började träna var jag smart skulle köra sned hantel press failade totalt när jag hade den halvvägs uppe så pallade inte handleden lr något gick fel så armen böjde sig och jag fick en 25kg’s hantell i ansiktet fick inga skador men det var sjukt pinsamt. :(

Här har ni en som slår min video

[img=http://4gifs.com/gallery/d/184416-1/Squatting_fail_flips.gif]

Tycker din står sig bra gober. För att inte tala om bänkens hållbarhet.

Nykropp wrote:
    Tycker din står sig bra gober. För att inte tala om bänkens hållbarhet.

Var ju några gram mindre vikt på min stång ;-)

Hehe sant, men ändå. :D

Här finns många bra historier :)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=12061&highlight=gymtabbar]

Nykropp wrote:
    Gober har en fin video…

Länka! Den har jag missat.

Grenen wrote:
    Länka! Den har jag missat.

[youtube=PrVi-xSm-Yw]

Epic!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.