Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hålla motivationen uppe
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 november, 2010 at 22:29 #63629Anonym anvandareMember7 november, 2010 at 22:29 #430913Anonym anvandareMember
Nu när höstmörkret kryper sig närmre känner jag att jag tappar motivationen mer och mer. Vissa dagar vill jag inte alls, och andra så känner jag att träningen inte ger något alls.
Innan hjälpte det att läsa någon inspirerande artikel eller kolla på Mr Warren på tuben, men nu hjälper inte ens det.
Behöver nu lite motivationstips, så snälla, hjälp mig?7 november, 2010 at 22:33 #430914Anonym anvandareMemberNågot jag blir grymt taggad av är att kolla på ”före och efter-bilder” tråden. Man vill ju alltid utvecklas, så de är kul att se andras utveckling och sen jobba för att prestera lika bra
7 november, 2010 at 23:51 #430915Anonym anvandareMemberHar också haft problem med detta och fick mkt bra hjälp av medlemmarna på body!
[http://forum.body.se/showthread.php?t=129510]
8 november, 2010 at 00:40 #430916Anonym anvandareMemberJag brukar kolla på lite UFC lr lite Wrestling (WWE), inte bara för många har ripped bodys man kan bli avis på man blir lite uppjagad o taggad själv o man vill vara med
8 november, 2010 at 06:49 #430917Anonym anvandareMemberJag ser på videos med Magnus Samuelsson, mycket motiverande! :emo-thumb ’Swedish power’ och ’Worlds strongest arms’
8 november, 2010 at 07:38 #430918Anonym anvandareMemberHur hårt kör du? En vilovecka brukar göra gött ibland, har alltid återkommit starkare efter en sådan, både mentalt och fysiskt! :up:
8 november, 2010 at 12:02 #430919Anonym anvandareMemberSätt upp tydliga och realistiska mål – det är det absolut viktigaste.
Planera och sätt upp ett träningsprogram – som passar DIG. Skriv ned dina resultatHa realistiska förebilder som du kan nå upp till.
…och som JoelN säger: Före och efterbilder är kul att ha och är ett av de bästa sätten att kolla formen:up:
8 november, 2010 at 13:15 #430920Anonym anvandareMemberMathias Dahlgren wrote:Sätt upp tydliga och realistiska mål – det är det absolut viktigaste.
Planera och sätt upp ett träningsprogram – som passar DIG. Skriv ned dina resultatHa realistiska förebilder som du kan nå upp till.
…och som JoelN säger: Före och efterbilder är kul att ha och är ett av de bästa sätten att kolla formen:up:
Branch är absolut ingen förebild, vill inte alls se ut som tungviktarna som är med i olympia, gillar bara hans sätta att träna. Jag blev riktigt laddad förut när jag kollade på honom. Men likt allt annat försvann den gnistan.
Tränar just nu på ett rullande schema:
Dag 1- Ben, armar
Dag 2- Vila
Dag 3- Bröst, axlar
Dag 4- Rygg, mage
Dag 5- Vila/Intervaller
Dag 6- Vila/Intervaller
Dag 7- Börjar om från dag ettKanske ska lägga till att det blir en hel del promenader eftersom jag har hund.
8 november, 2010 at 13:26 #430921Anonym anvandareMemberJag ser det helt enkelt så att:
Träna, eller gör det inte.
Jag tycker inte det är svårt att hitta motivation, då att träna på gym inte är något som man ”måste göra”. Är du trött på gymmet för tillfället kanske du kan tänka dig att börja med något annat? Alla sorts bollsporter, boxning, cross-fit, simning eller vad som helst. Har du tröttnat på gymmet kanske det helt enkelt är så att du börjar tycka det är tråkigt. Jag går till gymmet delvis för att jag tycker det är förbannat roligt, att sätta nya personliga rekord är ett riktigt ”hallelujah moment”, och när jag ser mig själv utveklas och bli starkare känner jag att jag verkligen lever. Vi har alltid våran kropp med oss och den vill jag ska vara stark och må bra. Jag känner att jag mår bättre både psykiskt och fysikst, givetvis!
Du kanske helt enkelt har en svacka. Ja, syssla med något annat sålänge, vila upp dig och känn efter ordentligt när det är dags att pallra sig tillbaka till gymmet. Får du inte känslan tillbaka kanske det är, som sagt, dags att börja med något annat. Man kommer aldrig utvecklas på gymmet om man tycker det är tråkigt och har en taskig inställning. Det är därför jag blir så lack på slösäckar till gubbar som sitter och maskar i maskinerna i hundra år och inte svettas. De är där för att deras fruar tvingat dit dem.
[http://www.youtube.com/watch?v=pChUjQwobmQ]
För bövelen!
9 november, 2010 at 13:24 #430922Anonym anvandareMemberJag har gymmet 1 minut utanför min lägenhet, så jag går och tränar direkt jag kommit hem från jobbet varje dag.
Eftersom jag ändå inte har nått annat att göra på vardagarna efter jobbet så räcker det gott som motivation för mig. Att göra nått vettigt av dagen istället för att kolla på film eller sitta vid datorn.För 1 år sedan när jag tränade några hållplatser med spårvagn från jobb/bostad så var det lite svårare att orka dra iväg dock. Och nu kan jag i stort sett bara dra iväg när jag känner för det i träningskläderna och gå hem och duscha och äta. GÖTT!
9 november, 2010 at 14:23 #430923Anonym anvandareMemberNemesy wrote:Branch är absolut ingen förebild, vill inte alls se ut som tungviktarna som är med i olympia, gillar bara hans sätta att träna. Jag blev riktigt laddad förut när jag kollade på honom. Men likt allt annat försvann den gnistan.Tränar just nu på ett rullande schema:
Dag 1- Ben, armar
Dag 2- Vila
Dag 3- Bröst, axlar
Dag 4- Rygg, mage
Dag 5- Vila/Intervaller
Dag 6- Vila/Intervaller
Dag 7- Börjar om från dag ettKanske ska lägga till att det blir en hel del promenader eftersom jag har hund.
Mål är allt! Har du inte det så går det inte. Muskler tar år att bygga.
Gnistan försvinner. Fråga dig varför? Vill jag uppnå mina mål.10 november, 2010 at 14:06 #430924Anonym anvandareMemberByt programm,Övningar,Köp något upppigande kosttilskott
12 november, 2010 at 11:01 #430925Anonym anvandareMemberBlir motiverad när jag ser Arnold-videos, äter mycket kolhydrater (måste göra mig av med energin!), hör bra musik i samband med någon byggar-video, är inne i en bra träningsperiod, upptäcker något nytt hårt album som man kan ha med sig på träningen, känner mig helt utvilad i en muskelgrupp och säkert mycket mer. Borde egentligen gjort en punktlista.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.