- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Halvkroppspass
Har använt sökfunktionen och kikat lite angående halvkroppspass, ett tungt och ett lätt osv men inte hittat så jättemycket, tänkte kolla om någon har bra erfarenhet av det och om det är en bra uppdelning om man vill lägga på sig massa om man jämför med en vanlig 4 split osv, man ser ju inte så otroligt många som använder halvkroppspass.
Jag har just nu kört 4-split i två månader (inte lång tid jag vet) och det har funkat kanon. Jag ska börja med halvkropp redan nästa vecka och se hur det går. Om du undrar vilket av dom som är ”bäst” så går det inte att säga. Någon kan få extrema bra resultat tack vare ett halvkropps upplägg medan du kanske inte får samma resultat. Man får helt enkelt testa sig fram.
Jag bestämde mig för att testa det. Själv så ser jag det så här:
Man tränar igenom kroppen 2 gånger i veckan och man behöver inte oroa sig över att man tränar samma muskelgrupper för ofta som i split. Vissa tränar rygg dagen innan de tränar axlar, då när de tränar rygg övningar så tar det också på axlar.
Men som sagt, testa och kolla om det är något för dig.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY