händer inget:S

Home Forums Allmänt om gymträning händer inget:S

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

ja började min diet för runt en månad sen, jag äter runt 200+g protein/dag alltså mer än 2g/kg kroppsvikt o har dragit ner kolhydraterna rejält oså kör ja kardio ca 20-60 min efter varje styrkepass, men jag har inte gått ner något:S vad gör jag för fel? tacksam för svar…..

mSJÖDIN wrote:
    Räkna ut ditt energi behov och lägg dig under det så går du ner i vikt.
    Lycka till!

de e ju så jävla krångligt o räkna ut alla kalorier man stoppar i sig:(:(

groven wrote:
    de e ju så jävla krångligt o räkna ut alla kalorier man stoppar i sig:(:(

Det är inte bara krångligt och omständigt…
    Det är tråkigt också :up:

går du inte ner så äter du för mycket och/eller tränar för lite eller inte hårt nog. Svårt för oss här att ge råd då alla har olika uppfattning av vad hård träning är eller inte har nån aning om vad du äter.

men prova att köra hårdare pass till att börja med. det är ju ett alternativ.

falloutboy wrote:
    går du inte ner så äter du för mycket och/eller tränar för lite eller inte hårt nog. Svårt för oss här att ge råd då alla har olika uppfattning av vad hård träning är eller inte har nån aning om vad du äter.

men prova att köra hårdare pass till att börja med. det är ju ett alternativ.

sant! men ja kör jävligt hårt, ja e helt jävla svettig när jag har styrketränat, oså efter de så cyklar ja en stund oxo. så de borde nog vara hårt nog.

tycker ni att ja ska dra ner på kolhydraterna ännu mer?

ge det lite mer tid om du bara kört en månad. prova dig fram med lite fler pass och ändra lite i matschemat så ser du om det händer nåt. kolhydraterna ska du nog inte dra ner på för mycket när du kör hård konditionsträning. du vill ju ha orken kvar.

Det räcker inte bara med att minska kolhydratintaget, du ska minska energi intaget också så du inte får i dig mer energi än du vill ha, och du får inte heller äta för mycket fett. 27-31 gånger den vikt du ska uppnå, så många kCal ska du äta ;)
    nån har läst body :D

Dte är väl inte så förbaskat svårt, finns sidor som gör nästan hela jobbet åt dig. Resten är ju bara att grovt uppskatta hur mycket du trycker i dig per dag genom att skriva ned vad du äter ett par dagar och titta på förpackningarna för att se hur mycket kcal de innehåller. Äter du för mycket så minskar du bara mängden mat i varje portion eller tar bort det mest onödiga.

Gå ned i vikt är ändå lättare än att bygga muskler. Och vafan, en månad….kom igen. Ha mer tålamod än så.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.