- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Handledsproblem
Kan man få problem med handlederna om man greppar stången för hårt vid skivstångscurls? Har nämligen problem med mina handleder och undrar om det kan vara orsaken.
Gör det ont i handlederna när du curlar, eller när du ska släppa greppet om stången, eller konstant?
Genom hela övningen i stort sätt, speciellt när jag släpper stången!
bra ämne ! harsamma problem. jag har fått sluta med curl med rak tång skaffade whrist wraps, det underättade en del me ez stång och hanel, vi bicepsskaknske tilläggas
Kör du med ez stång så avhjälper du inte direkt problemet utan förvärrar det förmodligen, antagligen är det musklerna i underarmarna som är problemet.
Jag hade samma åkomma förut men efter lite nötande med rak stång på lättare vikter samt wristwraps (vet inte om dom hjälper så mycket igentligen) så har det släppt.
Någon som är mer inläst på det hela kan säkert ge bättre hjälp, men att börja köra med ez är förmodligen inget någon kommer rekomendera.
Edit: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=142647&highlight=ont+underarmarna Här finns lite mer hjälp.]
Har du ont så e det kroppens sätt å säga nej. Kör då inte på. Hitta övningar som inte gör ont men se till å ta reda på varför det gör ont. Det gör du inte på bodys forum utan hos någon annan tex naprapat. Visst det kostar pengar men va lägger man inte på kosttillskott?
Hade samma problem förrut när jag körde skivstångscurls… Försök att ha handlederna i samma läge under hela utförandet. Fungerade för mej iaf.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY