Home › Forums › Allmänt om gymträning › helt galet, förstår inget..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 februari, 2010 at 17:57 #58436Anonym anvandareMember25 februari, 2010 at 17:57 #326744Anonym anvandareMember
Tjenare!
Har under ca 6 månader nu tränat för dips och chins, med målet att ställa upp i AF.
I sept låg chinsen kring 23, ökade stadigt på, började köra med vikter och kom upp till ca 29 till mitten av december.
Chinsen ökades från ca 11 till 17, mha viktbälte.
Klarade som bäst 5 reps med ca 30 kgs hängande, och min vikt är ca 100 kg.Nu ca 2,5 månad senare. Vilade under julen och drog ner på träningen, tänkte ja skulle komma tillbaka fräsch men icke.
Ca 12 chins och ligger nu på ca 17-18 dips.
Alltså mindre än vad jag gjorde för 6 månader sedan och då har ja ändå kört chins/dips ca 2 ggr vecka i ett halvår. Något är väääldigt fel..
Någon som någonsin hört på maken?Enda positiva är att jag börjat träna benen på allvar, vilket resulterat i en hel del massa.
f.ö
Känner mig allmänt seg, sen har jag lite huvudvärk då och då. Liksom alldrig ”taggad”P.S använder inga kosttillskott, såväl tillåtna som otillåtna ett par proteinbars då och då.
25 februari, 2010 at 19:15 #326745Anonym anvandareMember”Hälsa är en färskvara” Att du tappade så mycket så fort är kanske lite skumt, men du säger att du drog ner på tränandet och om du då gick ner till motionstränande så är det inte så konsigt att du kan ha tappat lite muskler.
Dom flesta som har tagit en längre ”pause” känner sig nog lite sega första gången tillbaka.
Det var ju dock inte SÅ länge sedan du gjorde 29 dips så troligen har du nu ganska lätt att återgå till din forna form, kör på bara. Jag tror att du kommer vara tillbaka ganska snabbt.
25 februari, 2010 at 19:43 #326746Anonym anvandareMemberhur e vikten nu jämfört med då?
För det är en jävla skillnad o köra chins på 85kg kroppsvikt vs 100 t.ex..
25 februari, 2010 at 19:56 #326747Anonym anvandareMemberJag hade ingen lång period borta, utan endast 2 veckor.
Kört hårt i 8 veckor, men noterar bara bottenresultat efter bottenresultat. Alltså jag klarar mindre nu, än när ja precis komtillbaka efter uppehållet.
Vikten är densamma.
Kondisen är sämre, men, å andra sidan klarar jag bara 2 reps me 30 kgs hängande nu, vilket ja gjorde 5 av innan. Så maxstyrkan verkar även den har fått sig en rejäl törn.
Förstår fverkligen inte hur nått sånt här är möjligt ens, nästan så man skrattar. Ganska sjukt att man kan slita hårt i ett halvår sen försvinner allt ut i sanden bara sådär…
som sagt, toppade i dec mitten me
7 reps på 122,5 i bänk
5 reps me 30 kgs hängande i chins
17 reps chins totalt
29 dips.nu 11 chins, och 18-19 dips. Kan nästan lägga ner AF planerna nu
26 februari, 2010 at 12:10 #326748Anonym anvandareMemberViktuppgång?
Reaktion på överträning?
Något annat?26 februari, 2010 at 12:30 #326749Anonym anvandareMemberDu får även ta i beräkning att du kommer väga långt mindre än 100kg tävlingsklar och kommer på så vid orka fler.
Ändra om träningen, att ta långa uppehåll har jag aldrig förstått, om det ska vara i syfte att bli bättre dvs.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.