Home › Forums › Allmänt om gymträning › hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 februari, 2010 at 17:13 #58986Anonym anvandareMember6 februari, 2010 at 17:13 #346245Anonym anvandareMember
tjena, har gymmat seriöst nu i typ 5 månader men känns inte som att jag får något resultat..
är snart 16 år, runt 1.80 och väger 70kg,
jag äter ganska mycket och använder dessa ”tillskott”:
Rage LTD – innan överkropps passen, med carbo fuel
Carbo Fuel – innan varje träning
Gainer Pro – efter varje träning
Kreatin Monohydrate – varje dag/träning
Omega-3 – varje dag
Vitamin/mineral tabletter – varje dag
Whey-100 – Vissa dagar när det inte är så proteinrik mathar kört halvkropps pass.
Måndag:överkropp
tisdag:underkropp
onsdag:vila
torsdag:överkropp
fredag:underkropp
lördag:vila
söndag:vilaBiceps:
Växlande hantelcurl
Hammercurl
curlstångscurl
Triceps:
Hantelsträck bakom huvudet
Dips
Pushdowns
Kick-backs
Underarmar:
Handledscurl med skivstång
Sittande omvända curls
Axlar:
Sittande axelpress
Stående hantellyft åt sidan
Bröst:
Sned bänkpress med hantlar
Hantelflys
Flys i maskin
Rygg:
Latsdrag
Sittande kabelrodd
Hantelrodd
Hypersträck
Hantelshrugs
Upprätt rodd
Mage:
Benlyft
Sittande höftlyft
Crunches
ett par övningar för sneda bukmuskeln
Ben:
Vadpress
Bencurls, åt båda hållen.
Squat
Chinshar ökat i styrka min inte massa/volym.
så skulle behöva lite tips för att öka i massa snabbare, då det är tävling i skolan, jag och 2 kompisar mot 3 andra killar.skulle jag öka mer ifall jag t.ex. körde ett sånt här schema?
Måndag: Bröst, Triceps, Mage
Tisdag: Rygg, Biceps, Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Framsida lår, Baksida lår, Axlar
Fredag: Vader, Mage, Kondition + det som kan ha gått dåligt under veckan
Lördag: vila
Söndag: vila
?
tacksam för svar och tips!6 februari, 2010 at 17:17 #346246Anonym anvandareMemberHur mycket har du gått upp i vikt under den här tiden? En kvalificerad gissning är att det är där problemet ligger. Muskelmassa kan inte bildas av önsketänkande och luft.
Ditt första program är ett bättre förslag än ditt andra. Högre frekvens innebär att du får stimulans för musklerna oftare vilket resulterar i en förhöjning av muskelproteinsyntesen oftare -> mer muskelmassa.
Summa summarum; försök äta lite mer. Annars kommer du stå kvar och trampa kvicksand.
6 februari, 2010 at 17:19 #346247Anonym anvandareMemberSnake wrote:Hur mycket har du gått upp i vikt under den här tiden? En kvalificerad gissning är att det är där problemet ligger. Muskelmassa kan inte bildas av önsketänkande och luft.Ditt första program är ett bättre förslag än ditt andra. Högre frekvens innebär att du får stimulans för musklerna oftare vilket resulterar i en förhöjning av muskelproteinsyntesen oftare -> mer muskelmassa.
Summa summarum; försök äta lite mer. Annars kommer du stå kvar och trampa kvicksand.
gissar runt 3-4kg, men jag har blivit mycket starkare, men tycker inte att de ser ut som att mina muskler har blivit större.
6 februari, 2010 at 17:31 #346248Anonym anvandareMemberjohannes94 wrote:gissar runt 3-4kg, men jag har blivit mycket starkare, men tycker inte att de ser ut som att mina muskler har blivit större.5 månader är väldigt kort tid för att se några direkta resultat i spegeln. Det tar helt enkelt tid att bygga muskler. Först efter något år med korrekt och stenhård träning samt massvis med mat, så ska det nog synas rejält.
6 februari, 2010 at 17:37 #346249Anonym anvandareMemberjohannes94 wrote:tjena, har gymmat seriöst nu i typ 5 månader men känns inte som att jag får något resultat..
är snart 16 år, runt 1.80 och väger 70kg,
jag äter ganska mycket och använder dessa ”tillskott”:
Rage LTD – innan överkropps passen, med carbo fuel
Carbo Fuel – innan varje träning
Gainer Pro – efter varje träning
Kreatin Monohydrate – varje dag/träning
Omega-3 – varje dag
Vitamin/mineral tabletter – varje dag
Whey-100 – Vissa dagar när det inte är så proteinrik mathar kört halvkropps pass.
Måndag:överkropp
tisdag:underkropp
onsdag:vila
torsdag:överkropp
fredag:underkropp
lördag:vila
söndag:vilaBiceps:
Växlande hantelcurl
Hammercurl
curlstångscurl
Triceps:
Hantelsträck bakom huvudet
Dips
Pushdowns
Kick-backs
Underarmar:
Handledscurl med skivstång
Sittande omvända curls
Axlar:
Sittande axelpress
Stående hantellyft åt sidan
Bröst:
Sned bänkpress med hantlar
Hantelflys
Flys i maskin
Rygg:
Latsdrag
Sittande kabelrodd
Hantelrodd
Hypersträck
Hantelshrugs
Upprätt rodd
Mage:
Benlyft
Sittande höftlyft
Crunches
ett par övningar för sneda bukmuskeln
Ben:
Vadpress
Bencurls, åt båda hållen.
Squat
Chinshar ökat i styrka min inte massa/volym.
så skulle behöva lite tips för att öka i massa snabbare, då det är tävling i skolan, jag och 2 kompisar mot 3 andra killar.skulle jag öka mer ifall jag t.ex. körde ett sånt här schema?
Måndag: Bröst, Triceps, Mage
Tisdag: Rygg, Biceps, Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Framsida lår, Baksida lår, Axlar
Fredag: Vader, Mage, Kondition + det som kan ha gått dåligt under veckan
Lördag: vila
Söndag: vila
?
tacksam för svar och tips!fortsätt med din 2-split men minska på antalet övningar! du kör för på tok för många övningar.
hur mycket har du gått upp i vikt sen du började träna? ge det tid och se till att du får i dig tillräckligt med mat.
6 februari, 2010 at 17:39 #346250Anonym anvandareMembercommando1980 wrote:fortsätt med din 2-split men minska på antalet övningar! du kör för på tok för många övningar.hur mycket har du gått upp i vikt sen du började träna? ge det tid och se till att du får i dig tillräckligt med mat.
3-4 kg.
är det bra att ta en proteindrink på morgonen?
6 februari, 2010 at 17:47 #346251Anonym anvandareMemberså här kan t ex ett överkroppspass se ut: (man blir alltid tvungen att kompromissa, man kan och ska inte försöka trycka in allt möjligt i samma pass då man kör en 2-split).
bänkpress 4×6
latsdrag 4×6
lutande flyes 2×12
hantelrodd 2-3×12
sidolyft med hantel 3×8-12
hantelcurl 3×8-12
liggande tricepspress 3×8-12nästa överkroppspass så byter du ut antingen en av bröstövningarna eller hantellyften mot axelpressar.
6 februari, 2010 at 17:50 #346252Anonym anvandareMemberjohannes94 wrote:3-4 kg.är det bra att ta en proteindrink på morgonen?
tänk mer på helheten och att du totalt sett får i dig tillräckligt med kalorier och protein sett över hela dagen, det spelar ingen roll om det är från proteindrinkar eller ’vanlig mat’. visst kan du ta en proteindrink på morgonen men spara hellre den till precis efter träningspasset. (om man måste välja ett tillfälle)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.