- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med ändrat träningsupplägg
Jag har kört helkroppspass senaste månaderna, ca 3 gånger i veckan. Axlar, rygg, bröst, triceps, biceps, mage, lite ben och chins. (nautilus maskiner bör tilläggas) på ett pass som tagit ca 1 timme per gång.
Har nu blivit rekommenderad att istället dela upp och köra biceps och rygg + chins ett pass, för att köra ben nästa träningstillfälle, och mage + bänkpress nästa gång osv. Det känns väldigt fjuttigt då det hela tar ca 25 minuter per gång.
Det känns inte som jag har tränat, eftersom jag är van vid helkroppspassen där jag tagit i hårt och kört 3 set 8 rep. Är denna uppdelning bättre om man vill växa, eller ska jag gå tillbaka till mitt gamla schema?
Här har du ett förslag på ett schema
Dag 1 ben, vader
Dag 2 bröst, axlar, triceps.
Dag 3 rygg, biceps, mage
dag 4 börja om
2-4 set per övning
8-15 reps per set
2-3 övningar per muskel
Använd dig av basövningar i så stor mån du kan såsom marklyft,bänkpress,knäböj, millitärpress, stångrodd. etc
Här har du filmer på hur man utför alla övningar.
[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071]
Tack för svar!
Det programmet liknar det jag fått ungefär. Problemet är bara att det inte känns som om jag har tränat med så få muskelgrupper per gång, även om jag tar i hårt. Jag har blivit van vid att köra hela kroppen med ben, axlar, rygg, triceps, biceps, dip och chin varje gång på gymmet. Med det nya programmet blir det som du skrev ben och vader en dag, rygg och biceps nästa dag osv. ”ska” det vara så istället för det jag kört?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY