hjälp med kombination av styrketräning+kondition

Home Forums Allmänt om gymträning hjälp med kombination av styrketräning+kondition

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tja jag är 15 år 941010 och tränat i ungefär ett år tränar cirka 6-7 gånger i veckan och tycker det är skit kul. Nu är det så att jag vill börja springa mer och det spelar ingen roll om ja får köra 2 gånger om dagen. Men grejen är den att jag vill förlora och bygga så mycket muskelmassa som möjligt.
    Hur ska jag nu kombinera min träning med konditionspass ge gärna tips och motivera

mån: bicep/rygg
    tis: thaiboxning
    ons: tricep/bröst
    tors: thaiboxning
    fre: axlar
    lör: vila/kondition
    sön: ben

Flessa wrote:
    Du är bara 15 år gammal grabben och tränar varje dag.. Och vill springa ännu mer? Det är mer än vad en riktigt seriös elitidrottsman/tävlande gör och fö att pressa kroppen så hårt så krävs med mycket kunskap och pillande med kost, vila och antagligen en del komplettering kring kosten. Stega inte upp träningen ännu mera utan håll den där den är idag är mitt råd och vänta i några år innan du tar det till nästa nivå.

Ett alternativ om du verkligen har abstinens är att kanske jogga lite lätt i några minuter efter ditt benpass etc. eller efter thaiboxningen.

Okej tack :)

Precis.. Chilla lite! eller så får du kanske börja gymma halvkroppspass tre gånger i veckan? och sedan trycka in ett konditionspass

Challemannen wrote:
    Precis.. Chilla lite! eller så får du kanske börja gymma halvkroppspass tre gånger i veckan? och sedan trycka in ett konditionspass

ja, men tycker musklerna är viktigare :D

viktigare än vad?

Det är inte dålit med halvkroppspass.
    Och det är inte dåligt att chilla. Då ger du kroppen lite utrymme att återhämta sig och bygga upp sig.
    Om musklerna är viktigast kanske du skulle skippa löpningen?

Challemannen wrote:
    viktigare än vad?

Det är inte dålit med halvkroppspass.
    Och det är inte dåligt att chilla. Då ger du kroppen lite utrymme att återhämta sig och bygga upp sig.
    Om musklerna är viktigast kanske du skulle skippa löpningen?

aa tror ja gör det, så joggar ja efter thaiboxningen om ja känner för de :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.