Home › Forums › Allmänt om gymträning › hjälp med kombination av styrketräning+kondition
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 april, 2010 at 18:54 #57823Anonym anvandareMember10 april, 2010 at 18:54 #324351Anonym anvandareMember
Tja jag är 15 år 941010 och tränat i ungefär ett år tränar cirka 6-7 gånger i veckan och tycker det är skit kul. Nu är det så att jag vill börja springa mer och det spelar ingen roll om ja får köra 2 gånger om dagen. Men grejen är den att jag vill förlora och bygga så mycket muskelmassa som möjligt.
Hur ska jag nu kombinera min träning med konditionspass ge gärna tips och motiveramån: bicep/rygg
tis: thaiboxning
ons: tricep/bröst
tors: thaiboxning
fre: axlar
lör: vila/kondition
sön: ben11 april, 2010 at 14:48 #324352Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Du är bara 15 år gammal grabben och tränar varje dag.. Och vill springa ännu mer? Det är mer än vad en riktigt seriös elitidrottsman/tävlande gör och fö att pressa kroppen så hårt så krävs med mycket kunskap och pillande med kost, vila och antagligen en del komplettering kring kosten. Stega inte upp träningen ännu mera utan håll den där den är idag är mitt råd och vänta i några år innan du tar det till nästa nivå.Ett alternativ om du verkligen har abstinens är att kanske jogga lite lätt i några minuter efter ditt benpass etc. eller efter thaiboxningen.
Okej tack
11 april, 2010 at 15:06 #324353Anonym anvandareMemberPrecis.. Chilla lite! eller så får du kanske börja gymma halvkroppspass tre gånger i veckan? och sedan trycka in ett konditionspass
11 april, 2010 at 16:10 #324354Anonym anvandareMemberChallemannen wrote:Precis.. Chilla lite! eller så får du kanske börja gymma halvkroppspass tre gånger i veckan? och sedan trycka in ett konditionspassja, men tycker musklerna är viktigare
11 april, 2010 at 17:08 #324355Anonym anvandareMemberviktigare än vad?
Det är inte dålit med halvkroppspass.
Och det är inte dåligt att chilla. Då ger du kroppen lite utrymme att återhämta sig och bygga upp sig.
Om musklerna är viktigast kanske du skulle skippa löpningen?12 april, 2010 at 16:16 #324356Anonym anvandareMemberChallemannen wrote:viktigare än vad?Det är inte dålit med halvkroppspass.
Och det är inte dåligt att chilla. Då ger du kroppen lite utrymme att återhämta sig och bygga upp sig.
Om musklerna är viktigast kanske du skulle skippa löpningen?aa tror ja gör det, så joggar ja efter thaiboxningen om ja känner för de
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.