Hjälp med kost/kosttillskott och träningsupplägg…

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med kost/kosttillskott och träningsupplägg…

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Nu är det sex veckor sen jag la om min träning och kost för att få bort det fett som jag lagt på mig under vinterhalvåret. Vid start så vägde jag drygt 98 kilo (med på tok för mycket mage 😮 ) och nu har jag redan tappat ner till 93 kilo…
    Tycker nog att det har gått lite för fort så nu är jag lite rädd för att jag håller på att tappa muskelmassa också.

Mitt träningsupplägg ser ut som följer:[/b]

Mån: Biceps, triceps och mage
    Tis: Framsida lår och vader
    Ons: Bröst och mage plus minst 30 minuter cardio
    Tors: Rygg och baksida lår
    Fre: Axlar och mage plus minst 30 minuter cardio
    Lör: Vila
    Sön: Minst 90 minuter cardio

Kostupplägget just nu:[/b]

Frukost:
    Drink med protein och fiberberikade havregryn plus en banan.
    Lose it + Omega 3

Mellanmål:
    Oftast en frukt.
    Har svårt att få till mer på jobbet, men jag ska försöka bättra mig…

Lunch:
    Oftast kyckling, lax, kalkon och ris/bulgor
    Lose it + Omega 3

Middag: (Ganska tidigt, innan träningen)
    Som lunchen.
    Proteindrink + Lose it + Omega 3

Efter träning:
    Kreatin Complete
    Innehåll för de som inte vet. Per 100 g: (Får ju inte länka till produkter…)
    Protein: 0 g
    Kolhydrater: 77 g
    Fett: 0g
    Kreatin monohydrat: 10 g
    Calcium pyruvate: 5 g
    Taurin: 1.6 g
    C-vitamin: 0.5 g
    Alpha Lipoic Acid: 0.25 g
    Acetyl-L-Carnitin: 0.1 g
    Magnesium: 0.03 g
    L-Glutamin: 5 g

Innan läggdags:
    Proteindrink

Har inte räknat exakt på energiintaget, utan kör mer ”på känn”. Borde nog räkna lite mer men ni vet hur mycket man borde göra… 😮

En fundering som jag har är om jag ska lägga in en gainer direkt efter träning för att fylla på med lite extra kolhydrater. Vad tror ni om det? Är det ”fel” väg att gå under en deff? Ska ju inte bli tävlingshård på nått sätt, utan mer få fram den berömda sommarformen.

Så, nu har jag skrivit massa, så nu är det er tur :)

Kom med kloka synpunkter, kommentarer eller skäll på mitt upplägg.
    Förslag på hur jag kan ändra mitt kostupplägg eller mitt intag av tillskott kanske? Kort sagt, alla synpunkter är välkomna.

Tack på förhand :)

Oj vad mycket Omega 3. Rekommenderat intag ligger på 1000 mg per dag.

Sagara wrote:
    Oj vad mycket Omega 3. Rekommenderat intag ligger på 1000 mg per dag.

: 1g per dag?Var har du fått det ifrån?Beror väl helt å hållet på vilket dagsbehov av fett du har..Så där har du väldigt fel.Kan käka upp till 20g omega-3 per dag utan problem,,

Det va inte riktigt det han undrade över… Odervang, kör på som du gör nu och det tar inte lång tid innan du märker skillnad. Det vågar jag slå vad om. Du tränar regelbundet, du har även cardio i dina träningsupplägg, du äter inte optimalt men ändå tillräckligt för att få utdelning. Det jag inte fattar är slutmålet. Vad är ditt slutliga mål? Tävla, Beachbody eller bara må bra och ha lagom fin kropp?

Nu vet jag inte vad ditt mål är? Fettförbränning eller…?
    Ser ut som du äter för lite.Frukosten ser väldigt klen ut: Viktigaste målet på dagen! Finns det möjlighet för dig att äta middag efter träning? Gainer är bra …hörde någon här på forumet som tog hälften före träning och hälften direkt efter träning samt sportdryck under träning.Tyckte det var en bra kombination.Ser inga grönsaker i din meny. Kokta grönsaker mättar bra!Eller matigare sallader med böner,fetaost o.s.v Potatis är också en underskattad vara!!Äter du bara ett mellanmål? Om jag var du sklulle jag äta något proteinaktikt till frukten.Balans är viktigt! Hoppas du har en rejäl ätardag på söndagar. Behövs efter Kardion!

Före och efter träning är det bäst att lägga merparten av kolhydraterna när man deffar. Valet av mat ser väl bra ut annars, men ifall du går ner eller inte är ytterst en fråga om hur mkt av hur mkt av maten du stoppar i dig. Så länge du går ner i jämn takt så äre inga problem.

Tack för alla kommentarer.
    Mitt mål just nu är att bränna fett och bli lite hårdare till sommaren. Har haft svaga planer på att kanske tävla, men som det känns nu så är jag inte beredd att satsa på det så hårt. Jag tränar stenhårt och försöker sköta kost/kosttillskott så bra som möjligt, mest för att växa och bli större för min egen del (sen skadar det ju inte att se bra ut på standen :bb3: ;))

Jag är medveten om att jag äter för dåligt med grönsaker. Jag har alltid haft svårt att äta grönsaker, men jag har blivit bättre på det och ska försöka bättra mig ytterligare. Vill man bli fin…

Lioness, ja som det ser ut nu så brukar det bara bli ett mellanmål tyvärr. Har du några bra förslag på ”något proteinrikt till frukten” som är enkelt?

Jag ska testa att lägga in lite gainers före och efter träningen och se vad det ger för resultat. Återkommer med uppdaterad info om nu någon tycker det är kul ;)

odervang wrote:
    Lioness, ja som det ser ut nu så brukar det bara bli ett mellanmål tyvärr. Har du några bra förslag på ”något proteinrikt till frukten” som är enkelt?

Jag ska testa att lägga in lite gainers före och efter träningen och se vad det ger för resultat. Återkommer med uppdaterad info om nu någon tycker det är kul ;)

1 kesella blandat med vatten/mjölk i med lite funlight jordgubb och frysta jordgubbar sen ner i mixern. Föredrar jordgubbar, men bara testa dig fram. Om du vill ha lite mer mättnadskänsla över det så kan ju en näve havregryn vara på sin plats, samt lite nötter för fettets skull. Beror ju helt på ditt dagliga näringsintag. :p

Aldrig fel att inta gainer före och direkt efter passet du kommer nog märka att du orkar prestera betydligt bättre på gymmet. Samt att jag själv plussar på ännu mer kolhydrater genom att blanda 1dl (60g) dextrpour i vattenflaskan utöver gainern. Är ju nu inte så att vikterna rent ut sagt flyger upp i taket men iallafall jag orkar mer .:up:

odervang wrote:
    Tack för alla kommentarer.
    Mitt mål just nu är att bränna fett och bli lite hårdare till sommaren. Har haft svaga planer på att kanske tävla, men som det känns nu så är jag inte beredd att satsa på det så hårt. Jag tränar stenhårt och försöker sköta kost/kosttillskott så bra som möjligt, mest för att växa och bli större för min egen del (sen skadar det ju inte att se bra ut på standen :bb3: ;))

Jag är medveten om att jag äter för dåligt med grönsaker. Jag har alltid haft svårt att äta grönsaker, men jag har blivit bättre på det och ska försöka bättra mig ytterligare. Vill man bli fin…

Tja,jag brukar ha en burk med proteinpulver med mig till jobbet och blandar i en shaker + frukt.Kan det vara något. Det med kesella lät ju också bra.

Beem wrote:
    1 kesella blandat med vatten/mjölk i med lite funlight jordgubb och frysta jordgubbar sen ner i mixern. Föredrar jordgubbar, men bara testa dig fram. Om du vill ha lite mer mättnadskänsla över det så kan ju en näve havregryn vara på sin plats, samt lite nötter för fettets skull. Beror ju helt på ditt dagliga näringsintag. :p

Aldrig fel att inta gainer före och direkt efter passet du kommer nog märka att du orkar prestera betydligt bättre på gymmet. Samt att jag själv plussar på ännu mer kolhydrater genom att blanda 1dl (60g) dextrpour i vattenflaskan utöver gainern. Är ju nu inte så att vikterna rent ut sagt flyger upp i taket men iallafall jag orkar mer .:up:

Enkelt sa jag ju ;)
    Blir lite jobbigt att ta med en mixer till jobbet tyvärr :(

Jag ska, som sagt, testa att köra lite gainer före och efter passet. Under ”off” så kör jag alltid gainers direkt efter träningen, men tanken var att minska ner kolisarna genom att ta bort den, men det kanske inte går så mycket att ta den eftersom det görs direkt efter träning, med allt vad det innebär?!

Lioness wrote:
    Tja,jag brukar ha en burk med proteinpulver med mig till jobbet och blandar i en shaker + frukt.Kan det vara något. Det med kesella lät ju också bra.

Ja, det får nog bli så att jag tar med protein och en shaker till jobbet och kör en prottedrink och en frukt som mellanmål

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.