Hjälp med nytt tränings upplägg.

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med nytt tränings upplägg.

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej, jag har börjat knåpa ihop ett nytt tränings upplägg nu då jag känner att 4spliten och halvkropp/helkropps uppläggen jag varierat mellan inte ger så mycket längre.

Jag hade tänkt mig en 3split men att man kör den två gånger på en vecka.

Måndag: Rygg, Biceps
    Tisdag: Bröst, Triceps
    Onsdag: Axlar, Ben, Mage

Torsdag: Rygg, Biceps
    Fredag: Bröst, Triceps
    Lördag: Axlar, Ben, Mage

Söndag: Vila

Tror ni detta kan fungera?, det blir ju ingen direkt vilodag men det borde väl inte behövas när det är upplagt på detta viset?

Hade tänkt ca 3 övningar per muskelgrupp, möjligen 2st för biceps/triceps.

(Har ca 2års tränings erfarenhet, så man är inte helt ny, men endå låååångt ifrån expert)

Tacksam för svar.

klart det går att träna 6 dagar i rad utan vilodag – om man tränar smart.
    annars så skulle du ju kunna köra 3 vila 1 osv.

macken wrote:
    klart det går att träna 6 dagar i rad utan vilodag – om man tränar smart.
    annars så skulle du ju kunna köra 3 vila 1 osv.

Tack, jo det är en tanke :), vila onsdag kanske och sen köra 3 dagar igen.

malawiglenn wrote:
    vilken parodi på träningsupplägg och scheman det är på detta forum =)

Varför tror du att du måste byta split för att få resultat igen?

Jag ser inget direkt tokigt med detta upplägg, du får gärna förklara vad du tycker är fel.

Anledningen till att jag funderar på att lägga upp det så här är att det känns som det inte längre ger något att bara träna igenom kroppen en gång per vecka, hur hårt jag en tar ut mig på passen känner man alltid att man har mer i slutet av veckan.

malawiglenn wrote:
    Nej jag menade itne så utan att det postas ”scheman” hit och dit 10ggr om dagen med samma kommenterar hela tiden… känns som att detta är mera ett ställe där man vill få personlig träningsrådgivning än forum…

Du kan ju om du vill ha en cykel tungt och en cykel lätt, tex köra 3×5 de första tre dagarna sedan köra 3×10 de kommande tre dagarna om du förstår vad jag menar…

Jaha, jo jag förstår vad du menar.
    Vet inte vart annars man ska vända sig för lite synpunkter dessvärre, en tanke till forum admin kanske kan vara ett underforum för träningsscheman :)

det där med periodiseringen lätt intressant, kanske ska ge det ett försök, eller möjligen ta 3-4 veckor lätt och 3-4 tungt.

Tackar! :)

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.