Home › Forums › Allmänt om gymträning › Hjälp med övergång till helkropp
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 november, 2009 at 15:25 #60578Anonym anvandareMember5 november, 2009 at 15:25 #375635Anonym anvandareMember
Hej allesammans, har alltid tränat med olika splittade program och de senaste månaderna med en 4splitt.
Har dock blivit lite sugen på att testa ett helkropps upplägg efter att ha hört mycket gott om det.
Det uppstår dessvärre ett litet problem när jag ska plocka ihop programmet, är nämligen van vid att köra ett ganska stort antal övningar per muskel och jag har svårt att få till ett program med de rekommenderade 5-6 övningarna enbart.
Det jag får ihop är 12st övningar per pass, det är då alltid med en övning per muskelgrupp som kvarstår på alla passen, utöver det så är det en övning per muskelgupp som varierar från pass till pass, kan dra ett exempel.
Pass1
Bänkpress
Lutande HantelpressMilitärpress
Hantellyft åt sidanMarklyft
Skivstångs roddSkivstångscurls
HamarcurlsDips
Frenchpress med hantelKnäböj
LårcurlVid det andra och tredje passet så är de understrukna övningarna kvar medans de andra bytts ut.
Skulle detta överhuvudtaget funka att köra efter effektivt?, eller skulle risken för överträning och att inte orka med hela passet bli stor?
Tar även gärna emot lite tips på hur man kan få ner upplägget till de 5-6 rekommenderade övningarna.
5 november, 2009 at 16:50 #375636Anonym anvandareMemberKör en övning per muskelgrupp och tänk i första hand basövningar.
För övrigt sök i forumet för mer information då det finns väldigt många trådar i ämnet!
Förslagsvis kolla stickeyn ”lågvolymsträning en länksamling som ligger i denna del av forumet. Läs,lär använd vad du lärt dig i praktiken. Det funkade bra för mig=)
Lycka till!5 november, 2009 at 17:47 #375637Anonym anvandareMemberBänkpress
Dips
Militärpress
Marklyft
Chins
KnäböjDetta räcker gott och väl, då du kör lite ben i mark och biceps behöver du inte köra eftersom det involveras i de flesta övningarna.
Du kan ju även variera mellan det och det här:
Hantelpress, sned bänk
Smal bänkpress
Hantelpress axlar
Rodd
Latsdrag
Benpress / knäböj om du vill ha mer mage i ditt schema.6 november, 2009 at 13:51 #375638Anonym anvandareMemberTack för förslagen, jag är för insnöad på många övningar, ska testa att lägga upp det som ni sagt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.