hjälp med övningar!

Home Forums Allmänt om gymträning hjälp med övningar!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej jag behöver hjälp med att träna rygg och axlar på grund av att den är ganska viktigt och har bara 1 övning på rygg och 2 på axlar så tänkte höra om ni har några bra övningar på rygg och axlar som är utan maskin. jag är inte så vältränad en så jag vill helst inte ha någon farlig eller övning som är lätt att göra fel på när det gäller rygg. annars är det fritt o komma med övningar!

Mvh Ralle!

Chins, är du för svag så ställ dig på en bänk och hjälp till med benen

Rygg? Gå för chins/latsdrag + rodd. Det är väll de bästa övnignarna för rygg som finns känner jag! :D

kan köra marklyft :) väldigt skön. Kör lite teknik innan du lastar på massa vikter. Annars kommer du troligen få besvär i ryggen.

ok tack!, problemet där jag tränar är att dem inte har latsdrag eller rodd.. kanska litet därför behövde jag övningar som inte har med maskin o göra:D

ralle12 wrote:
    ok tack!, problemet där jag tränar är att dem inte har latsdrag eller rodd.. kanska litet därför behövde jag övningar som inte har med maskin o göra:D

Måste ju nästan vara ett hemmagym då?

Kör den så kallade ”rodd med hantlar”. Den är ganska bra (:

ralle12 wrote:

Rodd kan du köra med hantlar eller med stång…

Chins är ju grymt bra ^^

marklyft är min favvo just nu på ryggen. känns bra efteråt hehe
    axlar är militärrpressen favvo

ok tack för alla svar
    @ simig det är nästan det..

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.