- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › hjälp med program,behöver tips på effektiva tripceps övningar
Det finns väldigt många triceps övningar och det är lite svårt att välja vilka man ska göra. Har hört att kickbacks inte är så effektiv. Vilka triceps övningar rekommenderar ni? vilka är mest effektiva eller som ger bra resultat jämfört med andra övningar?.
Jag gymmar 5 gånger i veckan,en muskelgrupp per dag,men funderar på att köra axlar tillsammans med rygg,för att istället kunna köra armar eller bröst två pass i veckan. Vad bör jag köra två gånger i veckan, armar eller bröst?
Kan bara prata utifrån vad jag själv har testat och vad som har funkat bra för mig (hittills).
Mitt tips är helt klart smal bänkpress!
frenchpress,smal bänk,pushdown och dips
vad du ska köra 2gånger i veckan bestämmer du sj men personligen skulle ja köra bröst du kör ju bröst o triceps separerat så trciceps får ju även en del under bröstpasset blir som 1,5 triceps pass i veckan på en relativt liten muskel d räcker gott
lycka till
Mvh
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY