Hjälpa en kompis

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälpa en kompis

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Tjenare, min kompis har börjat intressera sig för gymmet nu och har börjat gymma med mig och köra samma program som jag kör fast jag har sagt åt han att ligga på 15-16 reps första månaden för att inte skada sig. Jag har själv gymmat i 4 år och är 17 år gammal, han är 1 år äldre, och jag kör 5-splitprogram, kan han köra samma eller borde han ta det lugnt nu i början?
    Jag kör:
    Måndag; Armar/Mage
    Tisdag; Bröst/Mage
    Onsdag; Vila
    Torsdag; Rygg/Mage
    Fredag; Axlar;
    Lördag; Har jag tid över kör jag ett extra bröst/armar pass, discogym is where its at
    Söndag; Ben/Cardio

Björn :emo-thumb

Han kan absolut köra samma :) men att lasta på mer vikt än kroppen pallar är inte så smart i början.
    Men jag måste fråga, varför kör du så många magpass? :) hinner du återhämta dig emellan passen?

kanske byta ut ett magpass mot ett benpass till utan kardio? men din polare kan köra ditt schema med lämplig belastning

Marcus Hagberg wrote:
    Han kan absolut köra samma :) men att lasta på mer vikt än kroppen pallar är inte så smart i början.
    Men jag måste fråga, varför kör du så många magpass? :) hinner du återhämta dig emellan passen?

Inför sommaren nu bara, tycker det går superbra att återhämta sig faktiskt! Träningsverken känns bara mindre om man tränar!

Du tränar väl inte mage om du har träningsvärk i magen?

Richiedude wrote:

Varför inte?

Kass schema

Chillarn wrote:
    Kass schema

Var snäll och utveckla.

Måndag; Armar/Mage
    Tisdag; Bröst/Mage
    Onsdag; Vila
    Torsdag; Rygg/Mage
    Fredag; Axlar;
    Lördag; Har jag tid över kör jag ett extra bröst/armar pass, discogym is where its at
    Söndag; Ben/Cardio

Bröst efter triceps (tisdag-måndag)
    mage 2 dagar utan vila,
    axlar dagen före ett bröst pass (ibland) (lördag-fredag)
    låter inte så smart

Vad har du för övningar i dina dagar då? Väldigt mycket mage ser det ut som.

viktors wrote:
    Måndag; Armar/Mage
    Tisdag; Bröst/Mage
    Onsdag; Vila
    Torsdag; Rygg/Mage
    Fredag; Axlar;
    Söndag; Ben/Cardio

Bröst efter triceps (tisdag-måndag)
    mage 2 dagar utan vila,
    axlar dagen före ett bröst pass (ibland) (lördag-fredag)
    låter inte så smart

Nej körde så ett tag bara, skiftar schema väldigt mycket, nu ser mitt schema ut såhär,
    Måndag: Bröst
    Tisdag: Axlar/Mage
    Onsdag: Cardio/Ben
    Torsdag: Rygg
    Fredag: Armar/Mage
    Lördag: Vila
    Söndag: Cardio/Ben

Nykropp wrote:
    Vad har du för övningar i dina dagar då? Väldigt mycket mage ser det ut som.

Skiftade väldigt mycket övningar när jag körde mage, körde tungt någon dag sen körde jag lättare coreövningar någon dag.

Richiedude wrote:

Och varför skulle han inte det om jag får fråga?

Bjern wrote:
    Nej körde så ett tag bara, skiftar schema väldigt mycket, nu ser mitt schema ut såhär,
    Måndag: Bröst
    Tisdag: Axlar/Mage
    Onsdag: Cardio/Ben
    Torsdag: Rygg
    Fredag: Armar/Mage
    Lördag: Vila
    Söndag: Cardio/Ben

Skiftade väldigt mycket övningar när jag körde mage, körde tungt någon dag sen körde jag lättare coreövningar någon dag.

Nej du missförstod mig nog Menar vad är det för övningar du kör över lag? Menar drar du marklyft en dag så tar ju det på magen utan att du behöver slösa tid på just magövningar, samma med knäböj. Mest så. :)

Nykropp wrote:
    Nej du missförstod mig nog Menar vad är det för övningar du kör över lag? Menar drar du marklyft en dag så tar ju det på magen utan att du behöver slösa tid på just magövningar, samma med knäböj. Mest så. :)

Aha, benböj och marklyft är inte inräknade i magövningarna jag syftade på, utan det är mest situps med viktskiva och liknande. :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.