Hur Kör Du Flera Eller Få Reps?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur Kör Du Flera Eller Få Reps?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tja är en kille på snart 20år har tränat lite mer än ett års tid och tycker det går hyfsat bra har inga speciella mål förutom att må bra och hålla mig i form..

Men nu på sistone har jag börjat tittat runt på andra människor på gymet när jag tränar, på hur många reps och hur tungt folk kör.. Jag kör själv ganska få reps med tungt. Men det finns folk som är mycket större än mig och kör på mycket lägre vikter…. Så igentligen hur ska man köra? flera reps eller tungt och få? vad kör du? ( självklart kör man ju olika i olika muskel grupper)

Tex. Jag väger runt 65kg och bänkar på 3×6 90kg och maxar något på runt 100.

Biceps med Ez stång runt 50kg 3×6 och hantlar biceps 22kg’s 3×6 så lyfter hyfsat tungt men är inte så stor??

Så hur kör du? Hur ska man köra för att bli större?

(Kostbiten har jag koll på äter som en häst)

Jag kör på repsomfånget 3-6 repetitioner just nu. Skall dock börja köra fler reps nästa vecka. Vissa perioder har jag kört upp till 20 reps vilket jag tycker kan vara givande ibland

Det sägs att 8-12 reps ger maximal muskel utveckling, men som sagt, det är bäst att variera:P

Helt säker på att du äter tillräckligt för att lägga på dig massa?
    Att du väger 65kg och ”äter som en häst” rimmar inte i mina öron..

Angående reps så varierar jag mig mellan 4-10reps.

Det låter på ditt inlägg som att du offrar utförande för vikt. 65 kg och så höga vikter brukar nämligen betyda det. Du kan ju alltid prova att köra t.ex. 10-12 repetitioner och köra strikt ett tag, sedan gå tillbaka. Man brukar ju säga att variation är bra.

de finns hur många trådar som helst om de här på detta forumet de är bara att söka…

Erik_Hellström wrote:
    Helt säker på att du äter tillräckligt för att lägga på dig massa?
    Att du väger 65kg och ”äter som en häst” rimmar inte i mina öron..

haha, duu underskatta inte tunnisar :p Det har jag personliga erfarenheter av…

Kort?

samsam wrote:
    Kort?

I profilen står det ’lång, smal och klen’, så jag tolkar det som om Black Camel är ca 1.90, väger 65kg och maxar strax över 100 i bänk. Det är imponerande.

Mvh

Kan säga att jag själv växer på hög reps mellan 10 å 15, jag har provat mig fram å kommit fram till att det här passar mig bäst men variation är alltid bra.
    Jag har också en massa stora killar på mitt gym och kan nog konstatera att det ä olika på vad som passar en själv, en av killarna ligger på repetioner mellan 3 å 6 medans den andra killen ligger mellan 8-15 reps å dom ä båda riktigt stora så prova dig fram.:up:emo-thumb

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.