Hur ska jag träna?!

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ska jag träna?!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej, jag är helt ny till gymträning och alla säger att jag ska träna på alla möjliga sätt.. tex träna igenom hela kroppen på en timme.. det hinner jag typ inte med.. folk säger ju att man ska ta det lugnt i början.. så jag undrar bara hur/om jag ska dela upp musklerna på olika dagar och isf.. hur ska jag dela upp dom? i 2 delar så jag tränar 2 ggr i veckan eller 3 delar och träna 3 ggr i veckan… va tkr ni?: o

Nu ska jag vara dryg. Men läs runt på forumet så hittar du , bland annat i träningsjournalerna kan det finnas bra information… Sen lägger du ihop ett schema som du anser passa din livsituation :emo-thumb

Begränsa din träningstid till högst 45-60 min. Inte nödvändigt att köra många övningar och set. Använd i första hand få basövningar(flerledsövningar) i din träningsprogram och kasta inte bort tid på många isolationsövningar(enledsövningar).

Funderar ut hur många gånger du vill träna? 😮

Man kan alltid gå till en PT och få ett program, ett välbeprövat koncept!
    Att prova sig fram är också att rekommendera

Kör gärna helkroppspass 2-3 gånger/vecka. 4-6 basövningar typ Bänkpress, Latsdrag, rodd, Skivstångscurl, Squat smithma´skin o dyl. Ta de lugnt 6-8 veckor då nerver o muskler skall hitta rätt o samspela. Är väldigt viktigt för fortsatt utveckling. Vet att det är svårt att låta bli, men ta INTE i för mycke under denna period.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.