Hur ska man träna med en söndrig muskel?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur ska man träna med en söndrig muskel?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Min pappa skadade sig, när han jobbade, i axeln. När läkarna skulle in och mixa den, så var muskeln i sådant dåligt skick så att den inte gick att fixa. Troligtvis, som jag fått för mig var det den laterala deltoiden. Nu är frågan, hur ska han träna för att kunna komma så när tillbaka som innan skadan?
    Han har inte fått någon remiss för att få något svar på detta. Det som låter mest logiskt för mig är att träna musklerna kring den muskel som nu är obefintlig.
    Någon som har något att säga om detta?

Sjukgymnastik, professionell hjälp skulle jag rekommendera.

Med en sjukgymnast måste han få en remiss av en läkare, och det har han ännu inte fått. Och det har gåt en väldans lång tid.
    Så en PT är det bästa valet isf?

T_Andreasson wrote:
    Med en sjukgymnast måste han få en remiss av en läkare, och det har han ännu inte fått. Och det har gåt en väldans lång tid.
    Så en PT är det bästa valet isf?

Kanske olika på var man bor, men jag fick gå 3ggr hos sjukgymnast utan remiss.

Erik__ wrote:
    Kanske olika på var man bor, men jag fick gå 3ggr hos sjukgymnast utan remiss.

Det fick jag med, men tror bara det var till och med 18-året.. :

Skall du anlita en PT för en sådan sak så hade jag varit väldigt noga i valet av PT.
    Gå till en läkare och kräv en remiss till en sjukgymnast.

Remisskrav till SG är lite beroende på var i landet du bor, men ta med dig gubben dit och kräv som sagt!!! Lyssna på Jorgen… han e ju moderator trots allt…

Det är en distrikts SG som han har gått till och han säger som sagt att de gör inget utan remiss. Som han sa så verkar det vara att en SG eller läkare är rädda för att ge fel råd så han pajar det ännu mer, vilket jag tycker är synd. För man ser verkligen på honom att höger sida har slappat till sig rejält, jämnfört med vänster sida av samma område.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.