Info kring deff?

Home Forums Allmänt om gymträning Info kring deff?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tja! :)

Har funderat kring det här med och deffa ett tag nu och har frågat runt lite bland vänner och folk på gymmet vilka för/nackdelar som finns. Har dock inte fått några vettiga svar. Någon som kan vara vänlig och förklara för mig hur det egentligen ligger till?

Tack på förhand

[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

För/nackdelar?

Man deffar ju om man vill att musklerna ska synas bättre.
    Man vill ej vara fet?

Fördelar: Utseende och även fördel ur hälsoperspektiv att ligga på en sund kroppsfettsnivå. (Såvida du inte tar det till fullfjädrad tävlingsdiet)

Nu beror det väl på hur snabbt du vill ner i vikt och hur mycket du väger och om du har några muskler att definiera fram, annars kallas det banta. Men går du ner i en bra takt så är det väl bara bra för hälsan. Väger du redan lite men du tycker själv att du har lite kvar att göra bort med så är det nog bättre att träna upp sig lite innan man fortsätter med vikt nedgången.

Tackar så mycket för länken :)

Mitt största problem nu är att jag inte vet om jag bör göra det än eller om jag ska vänta med det. Jag har simmat på elitnivå och så kör jag fullkontakt nu så muskler har jag gott om. Jag är 183 lång och väger 82.5 kg (räknade ut att jag har 9% fett i kroppen) vilket är normal men jag har lite mage som jag vill få bort och vissa delar av armarna skulle jag vilka forma mer..

Celestial wrote:
    Tackar så mycket för länken :)

Mitt största problem nu är att jag inte vet om jag bör göra det än eller om jag ska vänta med det. Jag har simmat på elitnivå och så kör jag fullkontakt nu så muskler har jag gott om. Jag är 183 lång och väger 82.5 kg (räknade ut att jag har 9% fett i kroppen) vilket är normal men jag har lite mage som jag vill få bort och vissa delar av armarna skulle jag vilka forma mer..

Hur räknade du ut att du hade 9% BF?

Det finns hemsidor för sådant och man kan även besöka vårdcentraler om man är intresserad av att få reda på BMI samt kroppsfett. Personligen så valde jag att besöka vårdcentralen för en hälsoundersökning strax innan mönstringen :)

Med liten mage menar jag att inte har det ultimata 8-packet utan att det finns en del kvar att arbeta på, tyvärr.

Tack! Det låter riktigt bra :)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.