Home › Forums › Allmänt om gymträning › Ingen kontakt när jag kör bänk :(
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juli, 2011 at 15:38 #350464Anonym anvandareMember
Jag var nere och körde ett bänkpass på gymmet tidigare idag och insåg att jag inte fick något pump i bröstet. Kändes rejält i triceps och axlar men ingenting i bröstet. Testade att hålla både brett och smalt utan effekt. Har rumpan och axlar i bänken och båda fötterna stabilt i marken. Vad mer ska jag tänka på?
/Peter
4 juli, 2011 at 15:38 #59741Anonym anvandareMember4 juli, 2011 at 15:59 #350465Anonym anvandareMemberFäll ut armbågarna med
4 juli, 2011 at 16:15 #350466Anonym anvandareMemberDe jag tränar med säger att jag ska hålla in armbågarna.. Tack för tipset dock.. ska testa!
/Peter
4 juli, 2011 at 17:24 #350467Anonym anvandareMemberSvanka med ryggen bak med axlarna ut med bröstet….
4 juli, 2011 at 18:15 #350468Anonym anvandareMemberSka man hålla brett eller smalt för att få maximalt med träning på bröstmuskeln?
/Peter
4 juli, 2011 at 23:44 #350469Anonym anvandareMemberBjörta wrote:Svanka med ryggen bak med axlarna ut med bröstet….Får gärna berätta varför du rekommenderar att svanka.
5 juli, 2011 at 00:01 #350470Anonym anvandareMembererick74 wrote:Ska man hålla brett eller smalt för att få maximalt med träning på bröstmuskeln?/Peter
Brett armbågar ut bröst, smalt armbågar in triceps.
Bravo, jag är ingen expert:nerd: och kan bara tala utifrån mig men jag känner att jag får bättre kontakt i bröstet när jag svankar eller ligger i en båge.
Men om du inte alls hittar kontakt prova Giljotin press hittar ingen bra film som visar, men säkert någon som vet eller kan förklara bra.
5 juli, 2011 at 20:01 #350471Anonym anvandareMemberjag kände likadant med senaste bröstpass då jag tänkte variera mitt standard träningsschema lite för skojs skull. Kände inte alls någon kontakt, jag brukar köra med isolationsövningar och då brukar iaf jag känna helt annorlunda. Mycket bättre med isolation.
5 juli, 2011 at 20:24 #350472Anonym anvandareMemberSeba wrote:Mycket bättre med isolation.Det beror lite på vad man är ute efter. Är man ute efter att få pump eller att bli starkare? Vill man bli starkare och större tror jag inte att det är bättre med isolation.
5 juli, 2011 at 23:24 #350473Anonym anvandareMemberjag växer mest på det jag kör isolation på. Kanske beror på något annat visserligen. isolerar innan dips, isolerar innan benpress/benböj.
säger dina erfarenheter dig annat? berätta! nyfiken!
26 juli, 2011 at 14:26 #350474Anonym anvandareMemberom du anv’nder b’nkpress som f;rsta ;vning kan du prova att k;r n[gon annan ;vning f;re, ett annat tips som jag brukar anv’nda och k’nner att det hj’lper ’r att n’r du k;r ;vningen f;rs;k t’nka att du pressar ner dig sj’lv i b’nken ifr[n st[ngen och inte st[ngen ifr[n dig, lycka till!
26 juli, 2011 at 14:30 #350475Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:om du anv’nder b’nkpress som f;rsta ;vning kan du prova att k;r n[gon annan ;vning f;re, ett annat tips som jag brukar anv’nda och k’nner att det hj’lper ’r att n’r du k;r ;vningen f;rs;k t’nka att du pressar ner dig sj’lv i b’nken ifr[n st[ngen och inte st[ngen ifr[n dig, lycka till!Skrev du de där på mobilen?
26 juli, 2011 at 17:22 #350476Anonym anvandareMemberjag ’r utomlands d’r, de 3 sista bokst’verna i v[rt svenska alfabet finns inte p[ tangentbordet..
28 juli, 2011 at 01:07 #350477Anonym anvandareMemberMen da kan man anvanda substituten som finns, det ar lite lattare att farsta. x))))
Jag har haft otroliga problem med att få kontakt över huvudtaget i bröst. Sen jag började använda lite svank, bredda ut med armbågarna och en kontrollerad rörelse så har det blivit otroligt mycket lättare att få kontakt. Om det just är bänken som är problemet så testa hantlar. För mig personligen så tar några graders lutning neråt extremt mycket bättre på mina pattar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.