Ingen Pressövning?

Home Forums Allmänt om gymträning Ingen Pressövning?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
  • Author
    Posts
  • #859769

    Tja allihopa

    Ja funderar på im man kan göra ett bra bröstpass utan pressövningar lägger upp mitt pass som exempel

    Dips med vikt 4set 6reps

    Flyes 3set 8reps

    Pullover 3set 10reps

    Undrar detta pga att ja är väldigt trött på pressar och att dom dessutom inte ger resultat,ligger även på låga vikter och blir arg över all energi jag lagt ner på bröst utan att dt ger något tacksam för svar angående mitt uppläg:)

    #84907
    #859770

    Dips skulle jag kalla press övning..

    #859771
    Heinrich wrote:
    Dips skulle jag kalla press övning..

    ;) I concur!;)

    #859772
    IVAN_DRAGO__ wrote:
    Tja allihopa

    Ja funderar på im man kan göra ett bra bröstpass utan pressövningar lägger upp mitt pass som exempel

    Dips med vikt 4set 6reps

    Flyes 3set 8reps

    Pullover 3set 10reps

    Undrar detta pga att ja är väldigt trött på pressar och att dom dessutom inte ger resultat,ligger även på låga vikter och blir arg över all energi jag lagt ner på bröst utan att dt ger något tacksam för svar angående mitt uppläg:)

    Konstigt att du inte fått resultat med pressar. Har du verkligen haft rätt utförande på dem?:nono:

    #859773
    StarkSomFå wrote:
    Konstigt att du inte fått resultat med pressar. Har du verkligen haft rätt utförande på dem?:nono:

    Håller med. Låter jävla konstigt, och fin första tanke är att ditt utförande har varit åt helvete, med noll kontakt.
    Kör högre reps och LETA KONTAKT.
    Pressövningar is the shiiiieeet…!

    #859774
    ronkan_shup wrote:
    Håller med. Låter jävla konstigt, och fin första tanke är att ditt utförande har varit åt helvete, med noll kontakt.
    Kör högre reps och LETA KONTAKT.
    Pressövningar is the shiiiieeet…!

    Men sluta babbla om kontakt pls. Vad fan är det egentligen? Lyft vikten upp och ner i bänkpress, hur svårt kan det vara. Det kan omöjligen inte ta på bröst hur fan du än lyfter.

    #859775
    MonkeyGeneral wrote:
    lägg inte ner pressövningar (dit dips räknas), utan försök att ligga högt med bröstet och ihop med skulderbladen då du pressar samt att fokusera på kontraktionen av bröstmusklerna. Kör både friviktsövningar samt maskin/kabelövningar. Undvik egobänkande och dylikt.

    Glöm ej att vinkel inte ska vara för stor mellan lats och överarm, då tappar man bröstet och kopplar in mer axlar samt att skaderisken ökar. Pressövningar med fria vikter är verkligen THE SHIIIT!:up:

    #859776

    För att finna roten till ditt problem tror jag man måste ställa sig två frågor
    1-Är det bara i bröst du inte ökar eller är det generellt? Är det generellt är det garanterat kosten du bör ändra inte din träning.

    2- Om svaret på fråga 1 är ”ja” hur tränar du bröst nu då?

    #859777
    Jacksatan wrote:
    Men sluta babbla om kontakt pls. Vad fan är det egentligen? Lyft vikten upp och ner i bänkpress, hur svårt kan det vara. Det kan omöjligen inte ta på bröst hur fan du än lyfter.

    Säger inte att det är svårt att lyfta vikten upp och ner. Givetvis jobbar du med bröstet hur du än gör, men du kan ju alltid optimera belastningen till just det du vill träna så bra som det går. Blir stor skillnad om du ligger ihopsjunken och låter främre delta och triceps göra det mesta av jobbet, samt lassar på för tungt så du måste använda alla muskler i kroppen för att kunna få upp vikten.
    Som du nog vet om är bänkpress för många en riktig egoövning där det bara handlar om att lassa på så mycket som möjligt för att ”impa på folk”.
    Min tanke när han säger att pressövningar inte ger ett piss för hans bröstutveckling, är att han lassar på för tungt och lyfter med axlarna och triceps. Axlarna växer då på bra och därför ser han inte de små förändringarna framåt av hans pecs.

    #859778

    Ja kör strikta reps bröstar upp mig å armbågar ut varierar reps men fan ja har legat på samma vikt i 5måndaer typ å stångfan känns bara tyngre å tyngre för varje gång

    #859779

    Vad väger du och hur mycket äter du?

    #859780

    ok:P mat tkr ja att ja sköter bra mkt husmanskost lite slarvigt med tider och så men mkt kött ägg i kanse lite för stora mängder och väger runt 68kg

    Då tar jag och skriver upp mitt schema som jag har följt i ca 5månader det låter väldigt mycket och många har höjt ögonbrynen åt det men det är det ända jag håller uppe motivationen med

    Måndag Bröst Dips med vikt 4set 6-8 reps Flyes 3set 6-8reps Pullover 3set 6-8reps Triceps:Liggande tricepspress 3set 6-8reps Puschdowns 3set 6-8reps

    Tisdag Rygg:Marklyft 3set med stege så dt blir ungefär 10reps 8reps 4-6reps
    Sittande rodd 3set ca 6-8reps Latsdrag 3set 6-8reps Biceps:stång

    Onsdag Ben:Knäböj 3set ca 10reps Benpress 3set 10reps Utfall 3set 10reps
    Rakamark 3set 10 reps Axlar:Hantelpress3set 10reps Militärpress 3set Press bakom nacken 3set 10reps

    Sedan vila Torsdag sedan börjar jag om på Fredagen,mage vader underarmar och nacke kör jag lite då och då:S.JAg gör ganska ofta ökningar i ben och rygg men bröstet är lite små dött.Känner mig inte övertränad men så kan kanske vara fallet. Kondition blir ca 2gånger i veckan efter något av passen.Vila mellan set är ca 1minut förutom marklyft och knäböj där ja g vilar 2min.

    #859781

    ok:P mat tkr ja att ja sköter bra mkt husmanskost lite slarvigt med tider och så men mkt kött ägg i kanse lite för stora mängder och väger runt 68kg

    Då tar jag och skriver upp mitt schema som jag har följt i ca 5månader det låter väldigt mycket och många har höjt ögonbrynen åt det men det är det ända jag håller uppe motivationen med

    Måndag Bröst Dips med vikt 4set 6-8 reps Flyes 3set 6-8reps Pullover 3set 6-8reps Triceps:Liggande tricepspress 3set 6-8reps Puschdowns 3set 6-8reps

    Tisdag Rygg:Marklyft 3set med stege så dt blir ungefär 10reps 8reps 4-6reps
    Sittande rodd 3set ca 6-8reps Latsdrag 3set 6-8reps Biceps:stång

    Onsdag Ben:Knäböj 3set ca 10reps Benpress 3set 10reps Utfall 3set 10reps
    Rakamark 3set 10 reps Axlar:Hantelpress3set 10reps Militärpress 3set Press bakom nacken 3set 10reps

    Sedan vila Torsdag sedan börjar jag om på Fredagen,mage vader underarmar och nacke kör jag lite då och då:S.JAg gör ganska ofta ökningar i ben och rygg men bröstet är lite små dött.Känner mig inte övertränad men så kan kanske vara fallet. Kondition blir ca 2gånger i veckan efter något av passen.Vila mellan set är ca 1minut förutom marklyft och knäböj där ja g vilar 2min.

    #859782

    Det mesta ser fel ut. Men Flexor är glad för att skriva så du får vänta på honom.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.