Home › Forums › Allmänt om gymträning › Isoleringsträna glutes
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 september, 2011 at 18:39 #58654Anonym anvandareMember29 september, 2011 at 18:39 #334909Anonym anvandareMember
Jag får ingen kontakt med glutesen när jag gör basövningar, t.ex. knäböj och ”sumo”-knäböj.
Vad är enligt er de bästa övningarna för att verkligen isolera glutes och få bra kontakt?
29 september, 2011 at 19:05 #334910Anonym anvandareMemberKör djupare så ska du nog känna rövet
29 september, 2011 at 19:26 #334911Anonym anvandareMemberDjupa hacklift i maskin är jävligt bra för att få kontakt i Rumpan
30 september, 2011 at 12:22 #334912Anonym anvandareMemberJ0NTE wrote:Kör djupare så ska du nog känna rövetTack för tipset, men jag kör redan knäböj så djupt jag kan. Har även prövat väldigt breda knäböj. Det är därför jag undrar om det finns några bra isoleringsövningar.
30 september, 2011 at 12:47 #334913Anonym anvandareMemberAntagligen någon rövmaskin om om bara vill få pump i röven:|
Marklyft ger mig en brännande känsla där..
1 oktober, 2011 at 00:12 #334914Anonym anvandareMemberRJS wrote:Jag får ingen kontakt med glutesen när jag gör basövningar, t.ex. knäböj och ”sumo”-knäböj.Vad är enligt er de bästa övningarna för att verkligen isolera glutes och få bra kontakt?
prova knöböj i smith maskinen å flytta fram fötterna en bit,,,
1 oktober, 2011 at 02:13 #334915Anonym anvandareMemberRaka marklyft är kanske nåt, men i allmänhet är djupa knäböj som funkar!
1 oktober, 2011 at 08:31 #334916Anonym anvandareMemberHöftjuck med stång
1 oktober, 2011 at 09:30 #334917Anonym anvandareMemberDet viktigaste är att man arbetar effektivt med höften i övningar som knäböj, marklyft och så vidare.
Ha en konstant spänning i skinkorna och tryck fram höften i den koncentriska delen av lyftet så kommer du att känna stor skillnad, garanterat.
2 oktober, 2011 at 21:54 #334918Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Det viktigaste är att man arbetar effektivt med höften i övningar som knäböj, marklyft och så vidare.Ha en konstant spänning i skinkorna och tryck fram höften i den koncentriska delen av lyftet så kommer du att känna stor skillnad, garanterat.
Precis så! Att inte få kontakt med röven vid djupa böj och mark är ett tydligt tecken på att man helt enkelt inte använder denna muskel. Vilket är jävligt synd då gluteus är den som bör vara stark under övningar som dessa för att man ska utvecklas.
2 oktober, 2011 at 23:40 #334919Anonym anvandareMemberifall gymmet du tränar på inte har någon maskin för specifikt röven så kan du testa att ta benspark/bencurl maskinen (tror det enklare att få en mer dynamisk rörelse ifall du gör det i bencurlen än i bensparken) och sätta den på högsta/näst intill högsta läget sen gå ner på alla 4 framför maskinen och sedan sparka/kicka upp den med 1 ben i taget. Detta har jag använt mig av då jag tränat på ställen där de inte funnits någon röv maskin. Har dock aldrig haft problem med att inte få kontakt i gluteus maximus men har kört denna övningen för den ger en sjuk pump! (brukar också få bra tryck när jag kört utfall, lååånga utfall).
[http://www.youtube.com/watch?v=kK1VBcYMShI]
32 sekunder in på denna video ser du kai utföra denna övning.Lycka till!
2 oktober, 2011 at 23:57 #334920Anonym anvandareMemberKonstigt att ingen har nämnt utfall än!? Har också svårt att få kontakt i just röven, förutom i utfall. Det där lät skumt men jag bjuder på det
3 oktober, 2011 at 00:28 #334921Anonym anvandareMemberFår kommentarer om att jag har snygg röv, dagligen, från både killar och tjejer, och jag kör mycket böj, benpress och hacklift, djupa. Utfall ibland.
4 oktober, 2011 at 15:05 #334922Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Konstigt att ingen har nämnt utfall än!? Har också svårt att få kontakt i just röven, förutom i utfall. Det där lät skumt men jag bjuder på detutfall is :up: funkar skit bra för mig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.