Jag blir inte tjock/muskulös hjälp mig!

Home Forums Allmänt om gymträning Jag blir inte tjock/muskulös hjälp mig!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Ålder 19år
    Vikt 64kg
    Längd: 178cm
    Kroppsmassa; Smal men inte jättespinkig, kan äta hur många satans kebabrullar och mcdonalds-hamburgare som helst, ökar inte ett kilo i vikt, nästan tvärtom, ju mer snabbmat ju mindre väger jag.
    Dricker nu även Gainer, förra vintern körde jag Whey80, Kreatin, Gainer samtidigt, bara för att se vikt/kroppsskillnad.

Jag sover mellan 22-24 -> 07:30 (annorlunda på helger givetvis)

Har mer eller mindre krigat hela livet för att öka i vikt…
    Tränar inget mer än gym men kan utan problem få för mig att gå ut och gå 3mil helt från ingenstans.
    Ingen vidare kondition, spelar mycket datorspel.
    Utövar ingen sport i klubb utan blir väl mer fotboll, volleyboll, tennis med grabbarna på sommaren och gym på vintern (därför jag misstänker att jag har så svårt att öka i vikt, alltid haft någon form av aktivitet).

Slutat dricka och snusa för gott sen ett halvår tillbaks och känner mig villig att lägga ner tid och engagemang på att bara lyfta min kropp med några kilon.

Ska jag vänta tills 20åren då jag förmodligen kommer skjuta i bredd (som alla mina kompisar påstår när dom är avundsjuka för jag inte blir tjock av alla pizzor vi tillsammans vräkt i oss)

HUR?

Du överskattar det du äter tror jag, räkna ut ditt dagliga kcal-intag.
    Och räkna ut hur mycket du får i dig.

Jag har varit med om samma sak, hände att jag åt ute 3 gånger per dag, och jag tyckte att det var jättekonstigt att jag inte gick upp i vikt, testa att ligga på överskott flera dagar i rad istället.

Yaldish wrote:
    räkna ut ditt dagliga kcal-intag.

Idag har jag ätit

– 2 Omeletter på 2 rostade bröd + 2 glas Äpplejuice (Frukost)
    – 1 Thailåda med äggnudlar och kyckling (gör jag dagligen (lunch))
    – Paella med hemmagjort bröd bestående av mjöl och vatten (efter Lunch)
    – Fiskolja
    – Vitamintillskott
    – Gainer
    – En Mazarin + en Ramlösa
    kl är nu 16:00 och ska strax till gymmet
    Inser nu att det ser väldigt bra ut och min dagliga kost brukar inte se såhär ”hälsosam” ut.
    men Vitminer, Gainer och Fiskolja intas dagligen, snart även Kreatin.

Tryck i dig lite tonfisk och kvarg 1-2 ggr om dagen. Har samma problem som du och efter jag la upp ett rejält kostschema så såg jag skillnad. Äggnudlar? Gör potatis istället. Dra i dig en proteinshake på morgonen också.

Du äter tok för lite, trodde också att jag åt jätte mycket och inte gick upp i vikt. Läskigt att jag vägde precis lika mycket som dig och lika lång men nu har jag gått upp 8 kg sen november genom att äta äckligt mycket.

Börja väg maten och räkna kalorier. Det går inte ljuga då, säger vågen en sak så är det svart på vitt.

Ringla olja över maten och stek allt i mycket stekfett, ät såser till varje måltid (Beasås är att föredra) och gå runt och små ät nötter hela tiden (Chasew är att föredra) så ska du nog se att kilona börjar trilla dit.

Fare wrote:
    Tryck i dig lite tonfisk och kvarg 1-2 ggr om dagen. Har samma problem som du och efter jag la upp ett rejält kostschema så såg jag skillnad. Äggnudlar? Gör potatis istället. Dra i dig en proteinshake på morgonen också.

Och varför föreslår du kalorisnåla livsmedel när killen vill gå upp i vikt?
    vill TS ha fisk, rekomenderar jag makrill eller lax :)
    vill TS ha en mejeriprodukt rekomenderar jag röd mjölk :)

jag anser att du borde dissa allt som har med fisk och kykling och ris att göra. för mig har det räckt med massviss av potatis, olika pasta sorter, korv och mycket kött och bacon. och visst viktökningsdrinkar är tummen upp vill jag lova

Om du inte redan har det så skaffa en mixer/smothiemaker. En bra investering efter att du slutat snusa.

I med en frukt, 3 dl minimjölk, 1 dl havregryn 0,5 dl proteinpulver och lite nötter o mixa till lagom koncistens, som mellanmål eller efter-rätt fast då utan proteinpulver

Jag tror även du behöver mer sammansatta kolhydrater som hjäper dig att hålla ett jämt blodsocker och tanka på energiföråden i musklerna, Mer pasta, potatis, grovt bröd, ris, havregryn

Även om du är ung och har skyhög förbränning så bör du nog passa dig för onyttigt fett i stora mängder, ät istället mer kolhydrater om du kan.

Du kanske tränar för mycket eller för lite oxå?

redbullz wrote:
    Idag har jag ätit

– 2 Omeletter på 2 rostade bröd + 2 glas Äpplejuice (Frukost)
    – 1 Thailåda med äggnudlar och kyckling (gör jag dagligen (lunch))
    – Paella med hemmagjort bröd bestående av mjöl och vatten (efter Lunch)
    – Fiskolja
    – Vitamintillskott
    – Gainer
    – En Mazarin + en Ramlösa
    kl är nu 16:00 och ska strax till gymmet
    Inser nu att det ser väldigt bra ut och min dagliga kost brukar inte se såhär ”hälsosam” ut.
    men Vitminer, Gainer och Fiskolja intas dagligen, snart även Kreatin.

Om du jämför med mig som är 166, väger 70kg så äter jag:
    4ägg, 3 mackor med pålägg, stort glas mjölk, tallrik 1½dl musli.
    2 stora kotletter, 2dl ris, sås på grädde och grönsaker. 5dl mjölk
    Proteindrink.
    2st kycklingfileer (200g st), 6 potatisar, sås på grädde och grönsaker. 5dl mjölk
    ev nån omelette till kvällsmat.

Thailåda med äggnudlar är inte en jättehit. Visst det är mycket fetter men nudlarna bara slinker igenom kroppen, sen brukar de inte vara så mkt kött i dem.

Rolle wrote:
    Om du inte redan har det så skaffa en mixer/smothiemaker. En bra investering efter att du slutat snusa.

I med en frukt, 3 dl minimjölk, 1 dl havregryn 0,5 dl proteinpulver och lite nötter o mixa till lagom koncistens, som mellanmål eller efter-rätt fast då utan proteinpulver

Jag tror även du behöver mer sammansatta kolhydrater som hjäper dig att hålla ett jämt blodsocker och tanka på energiföråden i musklerna, Mer pasta, potatis, grovt bröd, ris, havregryn

Även om du är ung och har skyhög förbränning så bör du nog passa dig för onyttigt fett i stora mängder, ät istället mer kolhydrater om du kan.

Verkar helt okej, eventuellt standardmjölk istället för minimjölk. Borde gynna viktuppgången något.

pr0bz wrote:
    Om du jämför med mig som är 166, väger 70kg så äter jag:
    4ägg, 3 mackor med pålägg, stort glas mjölk, tallrik 1½dl musli.
    2 stora kotletter, 2dl ris, sås på grädde och grönsaker. 5dl mjölk
    Proteindrink.
    2st kycklingfileer (200g st), 6 potatisar, sås på grädde och grönsaker. 5dl mjölk
    ev nån omelette till kvällsmat.

Thailåda med äggnudlar är inte en jättehit. Visst det är mycket fetter men nudlarna bara slinker igenom kroppen, sen brukar de inte vara så mkt kött i dem.

börjar anteckna vikt, sömn och allt som äts idag :> återkommer med resultat

Rolle wrote:

Tänkte det med, kör på ganska mycket olja i maten numera, bara för att se någon förändring, handlade nötmix för första gången på jag vet inte hur länge, gick förbi grossisten och tankade på mig med Kreatin (inte för att jag behöver det fysiskt men påverkar mig psykiskt att se att kroppen förändrats, även om det ENBART beror på Kreatinet så gör det mig mer motiverad).

Ska simma idag vilket jag tvivlar är den bästa muskelbyggnads-träningen för mig om jag vill bygga men vill även ha kul när jag tränar så lite variation kommer det allt bli.

Jag skulle säga att det enklaste sättet är att äta mer kolhydrat. Pasta och bröd kan man trycka i sig nästan obönhörliga mängder utan att det sätter stopp, så länge fettintaget hålls relativt lågt.

Jag blir mätt LÄNGE av mycket fet mat.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.