Jobba 3 skift och träna!

Home Forums Allmänt om gymträning Jobba 3 skift och träna!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #67445
    #481647

    Såg i någon tråd att det fanns fler än jag som jobbar 3 skift. Undrar hur ni lagt upp sömn, mat och träning på bästa sätt. Så här gör iaf jag, kom gärna med synpunkter, förslag eller kritik.

    Dagvecka 06-14:
    Inte så mycket att tillägga, tränar som vanligt efter jag ätit.

    Eftermiddag 14-22:
    Här försöker jag komma isäng så tidigt som möjligt för att kunna ta mig upp innan jag sover bort hela dagen. Morgonpromenader funkar även utmärkt dessa veckor. Äter frukost och ett mellanmål innan träning, hinner hem lagom för att äta lunch innan jobbet. Äter 4 måltider på jobbet + nån proteindrink.

    Natt 22-06:
    Sover fram till 14-15 äter frukost och ett mellanmål sen tränar. äter lunch, mellanmål, middag. På jobbet blir det mestadels mellanmål bestående av havregryn och div proteinrika saker och minst en måltid med tonfisk/Kyckling. ca 4-5 måltider under skiftet, gäller alla skift.

    Hur gör ni?? Mvh P

    #481648

    Har bara kört skift i en månad, men funkar bra än så länge… lite segt att pallra sig till jobbet vid 22 när alla andra får gå och lägga sig…

    #481649

    Jag kör inte 3, utan ”bara” 2-skift, och upplägget ser ut likadant som för dig :)

    Dock tränar jag direkt efter jobbet på förmiddagsveckor (Ja, man är rätt trött då :), och på eftermiddagsveckorna, som nu i veckan, tränar jag på morgonen :)

    Det där med kost har jag inte riktigt kommit in i ännu, men har iaf kommit på att en banan eller två före träningen är guld :)

    #481650

    Jag jobbar också skift, men blandat med tidiga mornar och sena kvällar. Så ibland blir det kortnätter och då är det tungt med träning, men det går! Proteindrinkarna räddar mig iallafall för att tappa allt för mycket massa då man inte kan äta mat hela tiden under jobbpassen. Kul att höra att det är fler som kör hårt trots skiftjobb.

    #481651

    Det svåra med skift jobb tycker jag är när man ska ändra mellan natt till dagtid, den helgen är man inte fräsch alltså.
    När jag slutar nattveckan på fredag morgon så brukar jag inte sova lika många timmar så man är trött på kvällen.
    Så fredags träningen brukar jag försöka lägga in mindre muskelgrupper, man vill ju gärna inte köra ben…….om ni förstår hur jag menar?

    Det är ju alltid kul att läsa hur ni andra gör.

    #481652

    Jobbar 4-skift. 13 arbetspass på 4 veckor varav 7st är 12-timmarspass. Har inga problem med att få det att funka med träningen och mat varesej man jobbar 12-timmar natt, 12 timmar dag, eller 8 timmars kvällspass.
    Käkar 3 gånger under ett 12-timmarspass, och 2 gånger under 8-timmarspassen. Tar INGA proteindrinkar mellan måltiderna, det behövs inte. Jag har dessutom ett aktivt arbete där vi rör oss hela tiden, men det går bra ändå.
    Jag har jobbat skit i drygt 9 år, har provat dom flesta skiftformerna av 2-, 3-, 4- och 5-skift. Så länge man äter var tredje timme så spelar det mindre roll hur man jobbar.

    #481653

    jag jobbar vaken natt emellanåt men har svårt att sova när jag kommer hem efter jobb….:(
    när jag går på diet äter jag bara ytterst lite under natten=försöker ha samma vanor som när jag är vaken dagtid.
    äter något proteinrikt vid 1-tiden på natten sen ingenting utan jag går bara hem o lägger mig vid 7-8 på morgonen. sover 3-4 timmar o går sedan ut på morgonpromenad!!! då har det gått ca 10 timmar sedan jag åt kl 1 och det ska ju vara idealiskt för fettförbränningen!!! :)
    funkar bra!
    kan tillägga att nattjobbet är väldigt lugnt, sitter nästan hela tiden så det behövs ingen jätteenergi precis..

    #481654

    Ojojoj, jag brukar käka vid 24-01 tiden när jag jobbar natt, sen när jag kommer hem vid 06.30 så är man ju vrålhungrig i alla fall, så då åker en stor proteindrink ner.
    Kassin är för jäkla bra när det blir tjockt….känns som om man har käkat julbord efteråt:p

    #481655

    Mina 3 skift är inte alls så roliga utan det kan vara över en hel vecka, t ex förmiddag på måndagen, sen två eftermiddagar och sen två nätter (jobbar även helger), så ibland så känner jag att jag absolut inte har någon dygnsrytm alls utan går rätt mkt på känsla hur jag känner mig fysiskt, när jag ska träna.

    Maten blir ibland bara proteindrink och bananer (oftast nätter), men efter en natt så brukar jag äta frukost innan jag lägger mig, för att komma igång lite lättare sen när jag stiger upp.

    Men man lär sig hela tiden, vad som funkar bäst, tur är ju det.

    Carina

    #481656

    Jobbar natt.Jag kör ätardagar på 1a-natten sen e jag ju inne i vanlia rullorna de andra nätterna å äter som vanlitt var 3e timme typ.Sover till 15.00 frukost antingen träna/eller vila 17-19. Lunch 19.30 å sen mat 22.30 01.30 05.00 å sista hemma 08.30 innan jag lägger mej,allt e ju ca-tider men har jobbat mej fram till dessa tiderna efter 2 år sen styr mitt jobb så att de e ju inte säkert att jag får i mig mat helt exakt när jga vill men på ett unnefär.Ser till att träna de flesta av mina pass på lediga dagar.Vaken å rätt stilla natt

    #481657

    Hej jag har en fråga angående skift jobb och gym.
    Jag har nyligt börjat jobba eftermiddag och
    jag har ett ganska så fysiskt krävande jobb , och hur blir det om jag tränar på morgonen innan jobbet, bryter jag inte bara ner musklerna igen, Jag menar dom får ju ingen vila förens efter 23tiden.
    Visst jag äter ju iofs bra mängd mat ,men tänkte om det är läge att lite bcaa? tacksam för svar

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.